موسوی

سکته قلبی و دیابت در قم بالاتر از میانگین کشوری است

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم دیابت و سکته قلبی را ۲ بیماری اولویت‌دار این استان یاد کرد و گفت: درصد ابتلا و وقوع این بیماری‌ها در قم بالاتر از متوسط کشوری است.
کد خبر : 11518
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹
سکته قلبی و دیابت در قم بالاتر از میانگین کشوری است

مهدی مصری روز یکشنبه در نشستی با حضور مدیرعامل بیمه سلامت ایران، بیان داشت: برای کاهش ابتلا و درگیری مردم قم با دیابت و سکته قلبی علاوه بر برنامه‌های درمانی باید سبک زندگی عمومی نیز از وضعیت کنونی آن خارج و رویه دیگری در پیش گرفته شود.

وی با اشاره به طرح دانشگاه علوم پزشکی قم در استفاده هم‌زمان از ظرفیت طب سنتی و سبک زندگی سالم، گفت: در این طرح که از توان متخصصان طب سنتی و همچنین اساتید حوزوی استفاده می‌شود، تلاش می‌شود تا سبک زندگی سلامت‌محور، جایگزین سبک کنونی و کم‌تحرکی عمومی شود.

مصری با تاکید بر اجرای طرح پایلوت پیاده‌سازی سبک زندگی سالم جهت کاهش بیماری‌های پرآسیب و غیرواگیر در قم، یادآور شد: پیشگیری از این بیماری‌ها نقش مهمی در کاهش هزینه‌های درمان به دنبال دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین خاطرنشان کرد: بسیاری از آمبولانس‌های دانشگاه قم فرسوده شده و نمی‌تواند نیازهای روزمره بیماران و مراکز درمانی را برطرف نماید.

۶۳۰ هزار قمی تحت پوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت قم نیز در این جلسه، گفت: ۶۳۰ هزار نفر از مردم قم معادل بیش از ۴۵ درصد جمعیت این استان تحت پوشش هستند که ۲۱۰ هزار نفر از آنها به‌صورت رایگان بیمه شدند.

عباس فتحی ادامه داد: قم به‌رغم قرارگیری در مرکز کشور، به‌خاطر وجود تعداد بالای اتباع و مهاجرین با مشکلات جدی در حوزه زیرساخت‌ها و همچنین بالابودن بیماری‌ها روبه‌رو است.

وی با اشاره به بالابودن آمار دیابت در قم اضافه کرد: کم‌تحرکی و سبک زندگی غیر سالم، از عوامل مهم در بالابودن تعداد افراد دیابتی در قم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار