ف گلپایگانی

دغدغه دانش‌بنیان‌ها مورد توجه شورای‌عالی انقلاب‌ فرهنگی است

دبیر شورای‌عالی انقلاب‌ فرهنگی با بیان اینکه تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان به پویایی و بالندگی نظام تولید و اقتصاد کشور منجر می‌شود، گفت: رفع موانع و دغدغه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، مورد حمایت و توجه شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی است.
کد خبر : 11392
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴
دغدغه دانش‌بنیان‌ها مورد توجه شورای‌عالی انقلاب‌ فرهنگی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت کفش قم، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان با ایده‌های خلاقانه خود می‌توانند نقش بزرگی در رشد تولید و افزایش بهره‌وری ایفا کنند.

وی با تاکید بر اهمیت تبدیل ایده به محصول نهایی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف دانشی و صنعتی، گفت: کفش از صنایعی است که دانش‌بنیان‌ها در آن عملکرد قابل‌توجهی داشته و به بهبود و ارتقای کیفیت محصولات نهایی کمک کرده‌اند.

دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی ادامه داد: برای بهبود کمی و کیفی تولیدات ساخت داخل باید به سراغ فناوری‌های مدرن و جدید رفت تا شاهد تحول چشمگیر در محصولات نهایی و قابل‌عرضه باشیم.

خسروپناه همچنین ابراز امیدواری کرد که برخی از مشکلات و چالش‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان با پیگیری‌های شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی تدبیر یا برای انجام روال قانونی به دستگاه‌های متولی ارجاع داده شود.

دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی اضافه کرد: داشتن پیوست‌های فرهنگی یکی از اسناد بالادستی شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی است که باید در عرصه‌های مختلف تولید محصول، برپایی نمایشگاه‌ها و سایر زیرشاخه‌های اقتصادی تجلی پیدا کند.

وی ورود فناوری جدید به صنعت کفش را از مصادیق اهمیت از شرکت‌های دانش‌بنیان یاد کرد و گفت: با ورود فناوری نو به این صنعت شاهد پویایی بسیار بیشتر تولیدات و فعالان صنعت کفش و دمپایی هستیم.

وجود تعداد قابل‌توجه واحدهای تولیدکننده کفش و صندل در قم از جمله عوامل موفقیت استان در صادرات این محصول به شمار می‌آید که باید از چنین ظرفیتی برای توسعه صادرات به بهترین شکل استفاده کرد؛ کفش ماشینی از جمله خوشه‌های صنعتی موفق در قم است و فعالان این بخش با استفاده از ظرفیت‌های قابل‌توجه استان در این صنعت، محصولات تولیدی خود را به بازارهای داخلی و بین‌المللی صادر می‌کنند.

برابر آمارها حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده است.

نمایشگاه تخصصی «مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی و صنایع وابسته صنعت کفش ایران – قم» از ۳۰ آبان تا سوم آذرماه در محل نمایشگاه دائمی استان قم برپاست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار