مهدی آل کثیر

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان: مهارت آموزی سربازان وظیفه با هدف ادغام علم و عمل بستر اشتغال فراهم می‌کند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: مهارت آموزی مهارت آموزی سربازان وظیفه با هدف ادغام علم و عمل بستر ایجاد اشتغال را فراهم می‌کند.
کد خبر : 11162
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

به گزارش کاتنا، حشمت اله معتمدی در نشست هم اندیشی با معاونت نیروی انسانی و دبیر قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان اجرای دوره‌های مهارت آموزی ویژه نیروهای مسلح را ضروری دانست و اظهار کرد: جامعه هدف مشتاق فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای، انگیزه و اشتیاق ما را برای ارائه آموزش های بروز و نوین و همگام با بازار کار، فزونی می بخشد.

وی افزود:  مابیش از 6000 استاندارد آموزشی داریم که با توجه به انعطاف پذیری بالای آموزش های فنی و حرفه ای قادر خواهیم بود برای مهارت های جدید نیز استاندارد تعریف نموده و با فراهم نمودن بستر مناسب آنها را اجرا کنیم.

مدیر کل آموزش فنی  و حرفه ای لرستان بیان کرد: ما به فکر افزایش کمیت و کیفیت آموزش های فنی و حرفه ای در سطح جوامع هدف بالاخص نیروهای مسلح هستیم زیرا مهارت آموزی در این ارگان با هدف ادغام علم و عمل برای فراهم نمودن بستر اشتغال انجام می شود، چرا که تمرین و تکرار رکن اصلی آموزش های ما بوده که خود منجر به تربیت فرد متخصص و ماهر خواهد شد.

معتمدی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد مهارت آموزی در استان، افزود: دپارتمان های کشاورزی، فناوری اطلاعات، ورشوسازی، کسب و کار و کارآفرینی در سطح استان راه اندازی شده و بیش از 140 کارگاه آموزش فنی و حرفه ای در بخش دولتی در 300 رشته مهارتی به متقاضیان مهارت آموزی ارائه خدمت می نماید.

مدیر کل آموزش فنی  و حرفه ای لرستان، به سوابق حضور و اجرای مسابقات ملی مهارت در استان اشاره نموده و گفت: با توجه به اینکه حضور استان در این مسابقات بالغ بر 20 سال تجربه را به ارمغان آورده امیدواریم با همکاری ارگان های ذیربط حضوری درخشان در مسابقات مهارت نیروهای مسلح را رقم بزنیم.

وی در پایان تاکید کرد: با تمام توان پای کار ایستاده ایم و هرکجا لازم باشد با استفاده از ظرفیت، تجهیزات و کارکنان دلسوز این اداره کل زمینه افزایش توانمندی، استعداد و مهارت جوانان را در ایجاد شغل پایدار فراهم خواهیم کرد.

در ادامه این نشست سرهنگ کریمی فرد دبیر قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه سپاه حضرت ابوالفضل (ع) ، ضمن تقدیر از اقدامات این اداره کل در راستای مهارت آموزی سربازان وظیفه، بر هم افزایی و توسعه همکاری نیروهای مسلح بالاخص سپاه  پاسداران استان، در راستای افزایش کمیت و کیفیت اجرای دوره های مهارت آموزی تاکید کرد.

وی افزود: بدنبال جمع آوری و نیاز سنجی مهارت های مورد نیاز مشاغل پردرآمد در استان هستیم تا با همکاری این اداره کل بتوانیم با اجرای دوره های مهارت آموزی نوین و بروز زمینه افزایش توانمندی و اشتغالزایی سربازان و جوانان استان را فراهم کنیم.

معاون نیروی انسانی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) اظهار داشت: اجرای دوره های مهارتی جدید نیاز به مکان ،تجهیزات و مربیان متخصص دارد که این مهم با هم افزایی ظرفیت هر دو مجموعه قابل ارائه خواهد بود.

وی در پایان گفت: مهارت آموزی در دوران مقدس سربازی می تواند فرد را توانمند و آماده حضور در بازار نماید و هدف ما این است که مهارت آموزی منجر به ایجاد شغل های پایدار در جامعه شود تا بتوانیم اقتصاد کشور را بهبود بخشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار