ف گلپایگانی

آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در حال بررسی است

سخنگوی دولت گفت: آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده هم‌اکنون در کارگروه تخصصی در حال بحث و بررسی و کار کارشناسی بر روی اجزای مختلف آن است تا نهایی شود و بتواند در دستورکار جلسات هیأت دولت قرار بگیرد.
کد خبر : 10914
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴
آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در حال بررسی است

علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت در پاسخ به پرسشی در خصوص آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده گفت: در مورد آیین‌نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۱۱ موضوع قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو که مربوط به واردات خودروهای کارکرده است، باید هم‌زمان دو بحث مورد توجه قرار گیرد؛ اول اینکه نیازهای بازار خودرو تأمین شود و مسئله دوم اینکه ارز مصرفی در این خصوص مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: در جلسه دولت در ذیل هر دوی این مباحث نکاتی ازسوی بانک مرکزی و وزارتخانه‌های ذیربط مطرح شد. در نهایت قرار شد این آیین‌نامه به کارگروهی ارجاع شود تا ضمن جمع‌بندی تمامی نکات و نقطه‌نظرها، امکان واردات خودرو بدون ایجاد رانت و فساد برای مردم فراهم شود و هم‌زمان اثر منفی در بازار ارز نداشته باشد که مجدد موجب افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی و ایجاد تورم شود.

سخنگوی دولت در پایان خاطرنشان کرد: این آیین‌نامه هم‌اکنون در کارگروه مربوطه در حال بحث و بررسی و کار کارشناسی بر روی اجزای مختلف آن است تا نهایی شود و بتواند در دستورکار جلسات هیأت دولت قرار بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار