ف گلپایگانی

دستگاه تصویربرداری هسته‌ای در بیمارستان شهید بهشتی قم نصب شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت تکمیل چرخه درمان سرطان در این استان گفت: دستگاه اسپکت گاما کمرا به قیمت حدودی ۲۷۰ هزار یورو خریداری و در بیمارستان شهید بهشتی نصب شد.
کد خبر : 10689
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱:۱۱
دستگاه تصویربرداری هسته‌ای در بیمارستان شهید بهشتی قم نصب شد

مجید محبی اظهار داشت: این دستگاه در بخش پزشکی هسته‌ای مجتمع آموزشی درمانی شهیدبهشتی قرار گرفته و به زودی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

وی گفت: دستگاه فوق در مقایسه با سایر سیستم‌های موجود ارزش تصویربرداری حداکثری دارد و با تکنولوژی آشکارساز با وضوح بالا کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را برای بهبود، تشخیص و شناسایی ضایعات، تولید می‌کند و به طور بالقوه نیاز به مطالعات اضافی را کاهش می‌دهد و از ویژگی‌های منحصر به فرد اسپکت گاما کمرا، توانایی اسکن بیماران بدون ملاحظه سایز یا شرایط جسمی و بیمارپذیری بالاتر و ارائه خدمات درمانی به جمعیت بیشتری است.

محبی در پایان افزود: این دستگاه از طریق هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی به قیمت حدود ۲۷۰ هزار یورو خریداری شده‌است.

گفتنی است دانشگاه علوم گزشکی قم براساس مصوبات نخستین سفر رئیس دولت سیزدهم به این استان در حال احداث مرکز جامع سرطان می باشد که عملیات اجرایی این طرح تا سال ۱۴۰۵ ادامه پیدا خواهد کرد و تکمیل آن نیز به اعتباری بالغ بر پنج‌ هزار میلیارد ریال نیاز دارد .

طرح مرکز جامع سرطان قم در مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی شهید بهشتی با مساحت ۱۶ هزار و ۴۴۲ مترمربع در حال اجرا است که زیربنای مفید آن بدون احتساب موتورخانه ۱۵ هزار و ۸۴۲ مترمربع است.

طرح مذکور شامل ۱۸ تخت داخلی، ۳۵ تخت جراحی، ۲۶ تخت بستری پیوند مغز استخوان، ۱۲ تخت بستری مراقبت‌های ویژه، ۳۵ تخت بستری شیمی درمانی، ۱۲ تخت بستری کودکان سرطانی، هفت تخت اورژانس، ۳۰ تخت شیمی درمانی سرپایی همچنین سه تخت ویژه بستری یُد درمانی است.

در استان قم سالانه ۲ هزار بیمار سرطانی برای دریافت خدمات درمانی مراجعه می‌کنند و سرطان دستگاه گوارش در مردان، و سرطان سینه در بانوان نسبت به سایر سرطان‌ها شایع‌تر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار