ف گلپایگانی

۲۶۷ هزار قمی تحت پوشش رایگان بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت قم با اشاره به توسعه حمایت‌های بیمه‌ای دولت از اقشار نیازمند، گفت: ۲۶۷ هزار نفر از مردم این استان تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار دارند.
کد خبر : 10600
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱
۲۶۷ هزار قمی تحت پوشش رایگان بیمه سلامت هستند

عباس فتحی روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم اضافه کرد: ۲۱۰ هزار نفر از این افراد در دهک یک تا پنج و ۵۷ هزار نفر دیگر را نیز روستائیان شامل می‌شود.

وی با اشاره به پوشش بیمه‌ای ۶۰۰ هزارنفری بیمه سلامت در قم، افزود: ۴۰۰ هزار نفر از آنان را بیمه‌شدگان صندوق ایرانیان «دهک ۶ تا ۹» تشکیل می‌دهد که این افراد به‌تناسب دهک خود بخشی از حق بیمه را پرداخت می‌کنند.

فتحی خاطرنشان کرد: برای دهک‌های ششم تا نهم نیز به ترتیب ۲۰ درصد، ۳۰ درصد، ۴۰ درصد و ۵۰ درصد تخفیف در پرداخت حق بیمه در نظر گرفته شده و فقط دهک دهم است که باید حق بیمه را کامل پرداخت کند.

وی با اشاره به وجود ۶۵۰ مرکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت قم، گفت: ۴۵ درصد از مردم این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت قم در ادامه عنوان کرد: نسخه‌نویسی الکترونیکی که تا قبل از آغاز دولت سیزدهم در استان قم ۲۰ درصد توسعه داشت هم اکنون به ۱۰۰ درصد رسیده و نسخه‌نویسی دستی حذف شده‌است.

فتحی همچنین یادآور شد: اجرای تعرفه پرستاری که سال‌ها مورد مطالبه پرستاران بود، بعد از ۱۳ وقفه از ابتدای امسال در مراکز درمانی تحت پوشش بیمه سلامت اجرایی می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار