ف گلپایگانی

مدیریت شهری قم با منابع دولتی مصمم به تعیین تکلیف پروژه مونوریل است

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر پیگیری پروژه منوریل قم، گفت: مدیریت شهری قم مصمم به تعیین تکلیف پروژه مونوریل است، اما با توجه به هزینه های بالا تکمیل این پروژه، شهرداری امکان تأمین مالی آن را نداشته و نیازمند تامین منابع دولتی است.
کد خبر : 10321
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
مدیریت شهری قم با منابع دولتی مصمم به تعیین تکلیف پروژه مونوریل است

محسن محرری اظهار داشت: مدیریت شهری از زمان آغاز این پروژه ملی، پیگیر اجرایی شدن آن بوده اما تا امروز این پروژه فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده است و این پروژه از روز اول پروژه‌ای ملی و دولتی تعریف‌شده و تکلیفی برای شهرداری در جهت تامین منابع مالی آن ذکر نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: شهرداری امکان تأمین مالی این پروژه را نداشته و نمی‌توانند سایر پروژه‌های عمرانی و خدماتی را برای تکمیل این پروژه متوقف کند و تأمین بودجه پانزده هزار میلیارد تومانی در توان شهر و استان قم نیست.

وی مطالبه مردمی در خصوص تعیین تکلیف پروژه مونوریل و تکمیل آن را به‌حق دانست و بیان کرد: تکمیل و راه اندازی مسیر ۶/۸ کیلومتری پروژه مونوریل از فرهنگیان تا مصلی به هیچ وجه از نظر فنی، حمل و نقلی و اقتصادی در جهت مصحلت شهر نمی باشد و قطعا با استقبال مردم مواجه نخواهد شد.

محرری نداشتن توجیه اقتصادی و فنی را مهم‌ترین دلیل عدم تکمیل این پروژه در سنوات گذشته عنوان کرد و گفت: اگر این پروژه تا پردیسان ادامه پیدا کند و دولت منابع مالی آن را به‌صورت ملی و یا تهاتر تقبل نماید، توجیه خواهد داشت.

وی با اشاره به تاکید اعضای شورای اسلامی شهر مقدس قم مبنی بر مبنا قرار دادن مطالعات امکان سنجی انجام پروژه مونوریل تا پردیسان در تصمیم نهایی و جمع بندی مدیریت شهری، اظهار داشت: پس از انجام مناقصه های قانونی که در روزنامه های کثیرالانتشار انجام گرفته، مقرر شد ادامه پروژه مونوریل تا پردیسان در نتایج امکان سنجی مطالعات مد نظر تا پایان آذرماه نتیجه مطالعه تحویل مدیریت شهری گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: انتخاب شرکت فوق پس از برگزاری مناقصه قانونی و سپس بررسی پیشنهادات دریافتی توسط کمیته ارزیابی فنی و ناظر شورای اسلامی شهر انجام و شرکت مشاور با کمترین قیمت و بالاترین امتیاز فنی مشخص گردید.

محرری تأکید کرد: شرکت موردنظر همچنین دارای گواهینامه تشخیص صلاحیت معتبر در تخصص گروه راه و ترابری، ﺗﺨﺼﺺ سیستم‌های ریلی (راه‌آهن)، رتبه یک از سازمان برنامه‌وبودجه کشور و مشاور پروژه قطار سریع السیر اصفهان-قم-تهران بوده است.

وی در پایان تأکید کرد: تعیین تکلیف مونوریل برای مدیریت شهری موضوعی مهم و دارای اولویت ویژه است و در تصمیم نهایی تنها مصلحت شهر و مردم لحاظ می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار