ف گلپایگانی

۱۵۰ هکتار زمین صنعتی در قم آماده واگذاری می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: با اجرای طرح‌های متعدد زیرساختی در شهرک صنعتی الغدیر تا سال آینده ۱۵۰ هکتار زمین صنعتی در استان قابل واگذاری خواهد بود.
کد خبر : 10284
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
۱۵۰ هکتار زمین صنعتی در قم آماده واگذاری می‌شود

روح الله ابراهیمی بیان داشت: در همین رابطه شبکه توزیع برق ۲۰ کیلوولت در فاز اول شهرک صنعتی الغدیر اجرا شده و تا ۲ ماه آینده تحویل اداره برق می‌شود.

وی افزود: همچنین کار ایجاد شبکه توزیع آب به طول ۲۸ کیلومتر در این شهرک صنعتی استان شروع شده و تا سال آینده فرآیند اجرایی آن به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: شبکه جمع‌آوری فاضلاب نیز در فاز اول شهرک صنعتی الغدیر تکمیل شده‌است که نقش مهمی در کنترل و مدیریت پسماندها خواهد داشت.

ابراهیمی گفت: اجرای عملیات آسفالت خیابان‌های اصلی شهرک صنعتی الغدیر نیز در دست اقدام است و سال آینده خیابان‌های فرعی انجام می‌شود.

مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی قم تاکید کرد: تمامی صنایع می‌توانند در این شهرک صنعتی مستقر و از مزایای سرمایه‌گذاری در آن بهره‌مند شوند.

شهرک صنعتی الغدیرم در ۵۰ کیلومتری قم و حدود ۶۰ کیلومتری تهران واقع‌شده و بیش از ۲ هزار هکتار وسعت دارد.

در جریان پایش صورت گرفته تا ابتدای سال‌جاری برای ۳۹ هزار و ۷۹ نفر در شهرک‌های صنعتی استان قم فرصت اشتغال ایجاد شده‌است؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد در مجموع طی سال‌های گذشته، یک‌هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان قم به بهره‌برداری رسیده‌است.

همچنین یک‌هزار و ۳۸۶ طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان روند ساخت و ساز خود را دنبال می‌کنند که هر کدام درصد پیشرفت فیزیکی متفاوتی دارند که با تکمیل طرح‌ها و آغاز فعالیت آن‌ها در قالب واحدهای صنعتی، تحول چشمگیری در عرصه تولید و اشتغال استان ایجاد خواهد شد.

گفتنی است بر اساس راهبردهای تعیین شده، اجازه استقرار صنایع با آلایندگی بالا و همچنین آب‌بر در شهرک‌های صنعتی استان داده نشده و به جای آن در کنار توجه به صنایع فرهنگی، پوشاک ایرانی – اسلامی و سوغات زائر، از ایجاد واحدهای تولیدی متناسب با قابلیت‌های اقتصادی استان استقبال می‌شود.

شهرک‌های صنعتی قم به دلایل مختلف همچون داشتن امکانات مناسب برای ایجاد واحد تولیدی،‌ نزدیکی به پایتخت و بازارهای بزرگ ایران و نیز دسترسی به شاهراه‌های ارتباطی کشور همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی برای فعالیت‌های اقتصادی است و به همین دلیل توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار