رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ؛ نخستین سامانه پایش سوخت ماشین آلات کشاورزی کشور در استان رونمایی شد

سامانه پایش میزان مصرف سوخت ماشین آلات کشاورزی برای رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت : نخستین بار در سطح کشور توسط یک شرکت فناور در استان طراحی و رونمایی شد.
کد خبر : 10006
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۳۱

به گزارش کاتنا ، سید عماد شاهرخی  در آیین رونمایی از این سامانه اظهار داشت : مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی استان به عنوان یک مرکز حمایت کننده و تسهیل‌گر راه‌اندازی شد تا ضمن حمایت از فناوران و صاحبان ایده، توسعه فناوری و ورود به بازار آنها تسهیل شود.

وی با بیان اینکه مراکز رشد، چرخه ایده تا ثروت را برای صاحبان فناوری و ایده مهیا ‌می کنند اظهار کرد: با توجه به نیاز بخش کشاورزی در راستای تعیین مصرف سوخت تراکتورها و ماشین آلات، این هسته ایده پرداز فعالیت خود را طی ۶ ماه گذشته آغاز کرد و کارهای پایش و کنترل سوخت را مورد ارزیابی و آزمون قرار داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: با طراحی سامانه نرم افزاری تحت وب، دریافت، بسته بندی و مدیریت داده ها برای پایش مصرف سوخت در انواع ماشین های کشاورزی در بازه های زمانی انجام می شود و این سامانه شامل دو بخش نرم افزار و سخت افزار می باشد.

شاهرخی ادامه داد: با نصب بخش سخت افزار این سامانه بر روی هرگونه ماشین آلات کشاورزی، مقدار سوخت با توجه به نوع کارکرد ثبت و به مرکز داده سامانه ارسال می شود که با عملیاتی شدن این سامانه می توان مقدار سوخت مورد نیاز هر دستگاه را تعیین و پایش کرد و از سو استفاده و قاچاق سوخت جلوگیری نمود.

وی گفت: این سامانه قابلیت بکارگیری در حوزه حمل و نقل سایر خودروهای سبک و سنگین را نیز دارد و به واسطه آن میزان سوخت تمام خودروها تعیین و تهیه خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار