صادرات یک‌ میلیارد دلاری برای استان البرز

علیرضا بحرالعلوم

صادرات یک‌ میلیارد دلاری برای استان البرز

استاندار البرز گفت: اقتصاد و معیشت مردم از دغدغه‌های جدی رهبر فرزانه انقلاب است بنابراین باید میزان اثرگذاری و عملکرد استان در این رابطه مورد سنجش قرار گیرد.
کد خبر : 9911
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰:۲۵
صادرات یک‌ میلیارد دلاری برای استان البرز

به گزارش کاتنا از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که روز شنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۲ در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی استان برگزار شد، با اشاره به شعار سال که طبق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) مهار تورم، رشد تولید نام گرفت، گفت: بر این اساس باید روند تحقق این هدف بزرگ در استان را رصد کنیم و در مدت باقی مانده سال برنامه ریزی دقیقی برای این امر داشته باشیم.
وی ادامه داد: اقتصاد و معیشت مردم از دغدغه‌های جدی رهبر فرزانه انقلاب است بنابراین باید میزان اثرگذاری و عملکرد استان در این رابطه مورد سنجش قرار گیرد.
عبداللهی گفت: جایگاه و مسئولیت استان را در جهت‌ توسعه صادرات و رشد اقتصادی کشور مورد ارزیابی قرار دهیم و تکالیف خود را با توجه به ظرفیت ها مشخص کنیم.
وی افزود: اکنون سهم استان البرز از صادرات کشور ۳۵۰ میلیون دلار است و درصدد هستیم این رقم را به میلیارد تومان برسانیم از این رو فعالان عرصه تجارت و تولید باید در این مسیر راهکارهای خود را ارائه دهند.
این مسئول اضافه کرد: علیرغم هماهنگی هایی که شکل گرفت، در جهت گسترش روابط و استفاده از توان رایزنی سفارت های ایران در کشورهای همسایه و آسیای میانه اقدام موثری از سوی فعالان اقتصادی استان صورت نگرفته است.
عبداللهی گفت: حضور فعال تولیدکنندگان و تجار استان در نمایشگاه های بین المللی با توجه به توان و ظرفیت های موجود مورد انتظار است.
استاندار البرز گفت: از صاحبان صنایع مستقر در استان این انتظار وجود دارد که بخشی از درآمدهای خود را به بانک های استان انتقال دهند تا منابع مالی بانک ها برای ارائه خدمات و تسهیلات افزایش یابد.
وی افزود: از فعالان اقتصادی استان انتظار می‌رود به مسئولیت های اجتماعی خود اشراف داشته و برای جبران کمبودها و عقب ماندگی ها در سرانه های البرز، یاری رسان باشند.
عبداللهی گفت: ضرورت دارد با تشکیل کارگروهی ویژه، مشکلات و موانع راه توسعه و شکوفایی شرکت های دانش بنیان، پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری مستقر در استان شناسایی شود.
وی افزود: درصدد هستیم استان البرز را از رتبه چهارم کشور در استقرار و فعالیت شرکت های دانش بنیان به رتبه دوم پس از تهران ارتقا دهیم.
استاندار البرز با اشاره به مصوبات این جلسه، گفت: تامین آب مورد نیاز تولید و صنعت در شهرک صنعتی کوثر از طریق حفر چاه و انتقال آب تصفیه خانه ماهدشت به شهرک های صنعتی کوثر و امید در اشتهارد باید برنامه‌ریزی و محقق شود.
وی افزود: مدیران مربوطه در رابطه با تامین سوخت و برق تعامل لازم را با صنایع داشته باشند.
عبداللهی گفت: پیشنهادات و نیازها در حوزه افزایش صادرات در بحث کلان مطرح شود که از طریق روابط ملی چاره اندیشی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار