استاندار البرز: ادارات آماده مقابله با بحران‌ها باشند

علیرضا بحرالعلوم

استاندار البرز: ادارات آماده مقابله با بحران‌ها باشند

استاندار البرز گفت: ضرورت دارد لای روبی‌ها و ساماندهی رودخانه‌های دائم و فصلی، جوی‌ها و... با حساسیت ویژه‌ای تحت نظارت مدیران مربوطه اجرایی شود.
کد خبر : 9849
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
استاندار البرز: ادارات آماده مقابله با بحران‌ها باشند

به گزارش کاتنا از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته در نقاط حادثه خیز استان به ویژه در بروز سیل که روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، با اشاره به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر افزایش بارندگی‌ها در سال آبی امسال، گفت: این نشست با هدف ایجاد هماهنگی در جهت پیشگیری از بروز حوادث احتمالی بدنبال بارش‌های برف و باران برگزار شد.

وی ادامه داد: باید برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در این رابطه تهیه و تدوین شود تا از حوادثی همچون سیل جاده کرج_چالوس جلوگیری شود.

عبداللهی گفت: مقرر شد مطالعات دقیقی در خصوص وضعیت کلی و جزئیات جاده کرج_چالوس صورت گیرد و مناطق آسیب پذیر و تدابیر لازم جهت پیشگیری حوادث مشخص شود.

وی افزود: ضرورت دارد لای روبی‌ها و ساماندهی رودخانه‌های دائم و فصلی، جوی‌ها و… با حساسیت ویژه ای تحت نظارت مدیران مربوطه اجرایی شود.

استاندار البرز گفت: جلوگیری از فرسایش خاک به واسطه چرای بی رویه دام و از بین رفتن پوشش گیاهی باید براساس دستورالعمل‌ها اجرایی شود و برنامه‌ریزی برای حفاظت از پوشش گیاهی و توسعه فضای سبز در نقاط آسیب دیده صورت گیرد.

وی افزود: برپایی دوره‌های آموزشی روز دنیا برای مدیران و برگزاری مانورهای مختلف برای مواجهه با بحران ها ضرورت دارد.

عبداللهی با تاکید بر لزوم نظارت بر روند اجرای دستورالعمل ها برای پیشگیری از حوادث، گفت: لیست تمامی ماشین های سنگین تخصصی استان که در اختیار دستگاه های دولتی و بخش خصوصی است، احصا شود تا در مواقع ضروری مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار