3 متهم مالی در شهرک صنعتی رباط‌کریم دستگیر شدند

علیرضا بحرالعلوم

3 متهم مالی در شهرک صنعتی رباط‌کریم دستگیر شدند

دادستان رباط‌کریم از دستگیری ۳ متهم مالی فعال در شهرک صنعتی کاظم‌آباد رباط‌کریم خبر داد.
کد خبر : 9843
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
3 متهم مالی در شهرک صنعتی رباط‌کریم دستگیر شدند

محمد یوسف‌وند، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم در گفت‌وگو با کاتنا در رباط‌کریم در خصوص دستگیری‌های انجام شده در شهرک صنعتی کاظم‌آباد این شهرستان اظهار کرد: افراد دستگیر شده شامل ۲ نفر از اعضای هیأت مدیره سابق و یک نفر از اعضای فعلی شرکت خدماتی شهرک صنعتی کاظم‌آباد(پاسارگاد) هستند که به دلیل اتهامات مالی دستگیر شده‌اند.
وی با بیان اینکه افراد مذکور از عوامل اصلی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این شهرک صنعتی بودند، گفت: این اشخاص با دریافت وجوه غیرقانونی از تولیدکنندگان چندین برابر ظرفیت مجاز برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی، موجبات ساخت واحدهای غیرمجاز و انشعابات غیرقانونی را در زمین‌های کشاورزی منطقه فراهم می‌کردند.
دادستان رباط‌کریم عنوان کرد: متاسفأنه افراد دستگیر شده سالیان سال به همین طریق غیرقانونی در حال فعالیت بوده و به همین نحو پول‌های کلانی دریافت کرده‌اند؛ حتی برخی از وجوه دریافتی به حساب شخصی این افراد واریز می‌شده و به‌ واسطه عدم نظارت‌، این افراد ثروت‌های بادآورده‌ بسیاری به‌دست آورده‌اند.
شناسایی انشعابات غیرمجاز شهرک صنعتی کاظم‌آباد
یوسف‌وند با بیان اینکه وضعیت شهرک صنعتی در خصوص ساخت‌وسازهای غیرمجاز بسیار اسفبار است، ادامه داد: دستور داده‌ایم تا کلیه انشعابات غیرمجاز واحدهایی که بدین نحو ساخته شده‌اند، بررسی و شناسایی شوند.
وی افزود: از وظایف اصلی شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی پیگیری ایجاد زمینه‌های خدمات عمومی برای خدماتی از قبیل آسفالت، نظافت ‌و‌ غیره می‌باشد که متأسفانه این اشخاص در این رابطه به وظیفه اصلی خود عمل نکرده‌اند؛ در همین رابطه به تمام شرکت‌های خدماتی هشدار می‌دهم که به وظایف خود به درستی عمل کنند.
دادستان رباط‌کریم در ادامه یکی از وظایف و اهداف دستگاه قضا را حمایت از تولید و تولیدکننده دانست و بیان کرد: مبارزه و برخورد قانونی و قضایی با کسانی که از این راه و به نام تولید و تولیدکننده سوء استفاده می‌کنند و در حقیقت مانع تولید هستند، وظیفه اصلی ماست.
اعطای مجوز ساخت‌وساز تولیدکنندگان صنعتی در حیطه اختیارات شرکت‌های خدماتی نیست
یوسف‌وند گفت: حمایت دستگاه قضایی از تولید و تولیدکنندگان واقعی است اما نه از کسانی که سعی در سوء‌استفاده از فضای تولید را دارند؛ لذا به تمام اشخاصی که در این راستا فعالیت می‌کنند و کلیه شرکت‌های خدماتی که در شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند هشدار می‌دهم که به هیچ وجه حق دریافت پول و اعطای مجوز شفاهی و کتبی جهت ساخت‌وساز از تولیدکنندگان صنعتی را ندارند چون این موضوع خارج از حیطه اختیارات آن‌هاست.
وی در پایان ضمن تبریک هفته‌ نیروی انتظامی از مرجع انتظامی مربوطه که وظیفه اجرای دستورات قضایی در این پرونده را به عهده داشته‌اند، قدردانی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار