تأمین کامل نیاز خونی استان البرز/ ۵۵۰۰ واحد خون به سایر استان‌ها اهدا شد

علیرضا بحرالعلوم

تأمین کامل نیاز خونی استان البرز/ ۵۵۰۰ واحد خون به سایر استان‌ها اهدا شد

مدیرکل انتقال خون استان البرز گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۰ هزار و ۴۴۴ واحد خون توسط شهروندان البرزی اهدا شده که ۲۵ هزار واحد آن در استان مصرف شده و مابقی نیز در قالب شبکه خون‌رسان کشور به استان تهران و سایر استان‌ها ارسال شده است.
کد خبر : 9607
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸
تأمین کامل نیاز خونی استان البرز/ ۵۵۰۰ واحد خون به سایر استان‌ها اهدا شد

سیدمحمد میری در گفت‌وگو با کاتنا در کرج گفت: اهدای خون معمولاً در شش ماهه دوم سال به دلیل تغییرات آب و هوایی و کاهش طول روز نسبت به نیمه اول سال کاهش پیدا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست سال جاری 30 هزار و 444 واحد خون توسط شهروندان البرزی اهدا شده است افزود: در برخی از استان‌ها به دلیل کاهش ساعت طول روز و سردی هوا در زمستان در نیمه دوم سال بعضاً با کاهش آمار اهدای خون مواجه هستند که با فراخوان اهداکنندگان این کمبود جبران می شود.
میری گفت: استان البرز در تأمین خون مورد نیاز مراکز درمانی هیچ مشکلی ندارد و صد درصد خون مورد نیاز بیمارستان‌های البرز با همت اهداکنندگان استان تأمین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه استان البرز معین استان تهران در شبکه خون‌رسانی کشور است، افزود: در6 ماهه گذشته علاوه بر تأمین خون مراکز درمانی استان، 5 هزار و پانصد واحد خون مورد نیاز سایر استان ها در شبکه ملی خون‌رسانی کشور توسط انتقال خون استان البرز تأمین شده است.
وی با اشاره به خبر کمبود پلاکت در چند روز اخیر در استان تهران عنوان کرد: با توجه به این که عمر نگهداری پلاکت فقط 3روز است و این فرآورده امکان ذخیره‌سازی طولانی مدت و یا دریافت از استان‌های دیگر را ندارد، تنها راه تدمین آن مشارکت دائمی اهداکنندگان خون و پلاکت در این امر نوعدوستانه است.
میری با بیان اینکه استان البرز از نظر تأمین پلاکت و خون موردنیاز مراکز درمانی استان مشکلی ندارد، افزود: ما از تمام شهروندان تقاضا داریم مانند 6 ماهه اول سال و به طور مستمر اهدای خون را در برنامه‌های خود داشته باشند. طبق آمار در 6 ماهه اول سال جاری 30 هزار و 444 واحد خون توسط شهروندان استان اهدا شده است که 25 هزار واحد آن در استان مصرف شده و مابقی نیز در قالب شبکه خون‌رسان کشور به استان تهران و سایر استان‌ها ارسال شده است.
وی گفت: مشارکت بانوان در استان البرز طی 6 ماهه گذشته 4.2 درصد بوده که با توجه به این که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند این آمار در مقایسه با آمار مشارکت بانوان در کشورهای توسعه‌یافته پایین است و نیاز است بانوان در این امر نوعدوستانه مشارکت بیشتری داشته باشند.
میری گفت: افراد از 18 سالگی تا 65 سالگی می‌توانند اهدای خون انجام دهند. آقایان در سال 4 مرتبه و بانوان در سال 3 مرتبه مجاز به اهدای خون هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار