مسئولان قضا شفافیت در اطلاعات را اجرایی کنند

علیرضا بحرالعلوم

مسئولان قضا شفافیت در اطلاعات را اجرایی کنند

قائم مقام دادگستری استان تهران در آیین معارفه رئیس حوزه قضایی بخش خاوران گفت: شفافیت در اطلاعات از فساد جلوگیری می‌کند و مسئولان دستگاه قضا باید به آن جامه عمل بپوشاند.
کد خبر : 9525
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱

به گزارش کاتنا از ری، مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری بخش خاوران عصر امروز با حضور شاکرمی، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان تهران و جمعی از مسئولان در فرهنگسرای مهر و ماه قیامدشت ظهر امروز برگزار شد.
در این مراسم از خدمات و زحمات کشاورزی در دوره فعالیت قدردانی و رحمتی رئیس جدید حوزه قضایی بخش خاوران معرفی شد.
حاجی رضا شاکرمی در این مراسم با اشاره به جایگاه دستگاه قضا در انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در نظام‌ جمهوری اسلامی وظایف براساس شرع مقدس اسلام تهیه شده و قوانین و مقررات نیز در همین راستا تنظیم می‌شود و بر همین اساس مسئولیتی که به ما سپرده می‌شود یک امانت است و باید به درستی پاسدار این امانت با دادرسی دقیق و برگرفته از قانون بپردازیم.
وی افزود: این امانت الهی دارای ویژگی‌هایی چون اجرای قانون، گسترش عدل، احقاق حقوق عامه، پیگیری و پیشگیری از وقوع جرم است. البته این مسئله با یاری دیگر دستگاه‌ها باید صورت پذیرد زیرا این مسئولیت فراقوه و نیاز به حمایت سازمان‌های امنیتی و نظارتی دارد و قوه قضائیه در این مرحله کار مدیریت آن‌ را عهده دار است.
قائم مقام دادگستری استان تهران به تشریح ویژگی‌های یک فرد امین در مسند قضاوت اشاره کرد و گفت: برخی امور چون امر به معروف و نهی از منکر بر عهده آحاد مردم و مسئولان است که به نسبت امور تقسیم می‌شود و نقش همه مشخص و مبرهن است.
وی ادامه داد: وظیفه دادگستری بسیار سنگین است و باید برای راهبری، فردی امین در همین راستا مشخص شود که دارای ویژگی‌هایی مانند اخلاق مداری، عقلانیت در تصمیم‌گیری، شفاف‌سازی بوده و بهره‌مندی از فن آوری‌های نوین را سرلوحه امور قرار دهد.
شاکرمی با تاکید بر پویایی و تحرک در امور و قضاوت و پیگیری مسائل قضایی یادآور شد: اگر مدیر منصوب شده دارای تفکر انقلابی، پویا و دارای تحرک باشد مجموعه شاهد سرانجامی پویاتر از گذشته می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: شفافیت در اطلاعات باعث روشن شدن امور و جلوگیری از فساد می‌شود که این امر مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی و مسئولان ارشد دستگاه قضا است و باید به آن جامه عمل پوشاند.
برخورد با 11 هزار ساخت‌وساز غیرمجاز در یک سال اخیر
حسن کشاورزی در ادامه به‌ پیگیری‌های مکرر دستگاه قضا در برخورد با ساخت‌وساز غیرمجاز اشاره کرد و افزود: در یکسال گذشته قریب به 11 هزار پرونده ورودی بخش قضایی خاوران بود که هیچ کدام نمره منفی نداشته است.
وی در ادامه گفت: در ابلاغ‌های الکترونیک بیش از 20 درصد رشد در سرعت‌دهی ارسال دریافت کردیم که در ابتدای تحویل 70 درصد بود و اکنون 96 درصد شده که در همین راستا شعبه دوم حل اختلاف بخش خاوران در استان تهران اول شد.
رئیس سابق دستگاه قضا بخش خاوران بیان کرد: در دوره خدمت با 700 قطعه ساخت‌و‌ساز غیرمجاز برخورد شد و در همین راستا 50 هکتار از اراضی آزادسازی شد.
وی در ادامه به وضعیت اتوبان امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: در حوزه‌ای که مربوط به قیامدشت بود مشکل روشنایی اقدام شد و مشکلی در این حوزه نیست و با برخوردهای شکل گرفته سرقت کاهش پیدا کرده و اگر سرقتی بود مربوط به اتباع بدون مدارک و هویت بود که با کمک نیروی انتظامی و بسیج برخورد انجام شد.
کشاورزی یادآور شد: امید است باعنایت پروردگار در مقصد بعدی یعنی شهرستان پردیس بتوانم خدمت خوب و قابل قبولی داشته باشم و از نصایح و ارشادهای بزرگواران استفاده کرده و شرایط خوبی را ایجاد کنیم.
گفتنی است، کشاورزی هفته آینده در سمت رئیس دادگستری شهرستان پردیس به خدمت جهادی خود در حوزه قضاوت ادامه می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار