کمبود 150 معلم در بخش کهریزک برای سال تحصیلی جدید

علیرضا بحرالعلوم

کمبود 150 معلم در بخش کهریزک برای سال تحصیلی جدید

رئیس آموزش و پرورش بخش کهریزک گفت: تعداد بازنشستگان فرهنگی در سال جدید حدود ۲۵۰ نفر و تعداد نیروهای استخدامی در منطقه حدود ۱۰۰ نفر است لذا حدود 150 معلم کم داریم که از طریق نیروهای خرید خدمت و حق التدریس تامین خواهد شد.
کد خبر : 8828
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹
کمبود 150 معلم در بخش کهریزک برای سال تحصیلی جدید

به گزارش کاتنا از تهران، آیین خشت گذاری مدرسه ۹ کلاسه خیرساز عصر امروز با حضور خیران استانی و مسؤولان بخش کهریزک در روستای گلحصار برگزار شد که این مدرسه در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان در سال تحصیلی آینده بهره برداری خواهد شد.
کمبود ۱۲ مدرسه در کهریزک
علی اصفهانی رئیس آموزش و پرورش بخش کهریزک در این مراسم اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید ۳۵ هزار دانش آموز در 3 بخش قلعه نو، باقرشهر و کهریزک به مدرسه می روند که در بخش قلعه نو تراکم دانش آموزی در حد استاندارد و حدود ۲۵ دانش آموز در کلاس است اما در باقرشهر و کهریزک تراکم دانش آموزی به ۴۰ نفر می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه گلحصار پرجمعیت و مهاجرپذیر است، گفت: در روستای گلحصار ۶ مدرسه و یک‌هزار و ۸۰۰ دانش آموز وجود دارد و تراکم دانش آموزی ۳۲ نفر است که با تاسیس این مدرسه تراکم دانش آموزی به ۲۶ نفر تقلیل پیدا خواهد کرد.
رئیس آموزش و پرورش بخش کهریزک افزود: در حال حاضر ۸ مدرسه در حال احداث داریم که در پاییز ۱۴۰۲، دو مدرسه ۱۲ کلاسه و ۱۵ کلاسه در منطقه افتتاح می‌شود که مدرسه مهرنگار در شهرک ارغوان باقرشهر و مدرسه حضرت جوادالائمه(ع) در شهر کهریزک سال گذشته کلنگ زنی شده بودند و امسال بهره برداری می‌شوند.
وجود ۱۰ هزار و ۳۱۳ دانش آموز اتباع در بخش کهریزک
اصفهانی با بیان اینکه در سطح منطقه ۱۴۰ مدرسه وجود دارد و برای رسیدن به حد استاندارد، ۱۲ مدرسه کم داریم، ابراز کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ حدود ۱۰ هزار و ۳۱۳ نفر دانش آموز اتباع داشتیم که تقریبا یک سوم دانش آموزان سطح منطقه را به خود اختصاص داده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به سهمیه جذب ۱۰۰ معلم در سال تحصیلی جدید تصریح کرد: تعداد بازنشستگان فرهنگی در سال جدید حدود ۲۵۰ نفر و تعداد نیروهای ورودی حدود ۱۰۰ نفر است لذا حدود ۱۵۰ معلم کم داریم که امسال نیاز به نیروهای خرید خدمت و حق التدریس بالاتر از سال‌های قبل است.
رئیس آموزش و پرورش بخش کهریزک در خصوص احداث این واحد آموزشی خاطرنشان کرد: هزینه ساخت این مدرسه را پالایشگاه نفت تهران تقبل کرده و در فاز اول مبلغ ۱۵ میلیارد از ۹۰ میلیارد ریال پرداخت شده است و در مهرماه ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد.
افتتاح ۷۳ مدرسه خیرساز در مهر ماه
مجید پیروزان مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز شهرستان‌های استان تهران نیز در این مراسم بیان کرد: در حال حاضر ۹۹ مدرسه خیرساز در کل شهرستان‌های استان تهران در حال ساخت است که در مهر ماه سال جاری ۷۳ مدرسه افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و ۲۶ مدرسه نیز با توجه به شرایط تامین بودجه طی ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد.
حامد آرمانفر مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه این مدرسه با اعتبار 9 میلیارد تومان در مدت یک سال احداث خواهد شد، اظهار کرد: این مدرسه به نام «شهدای پالایشگاه تهران» نامگذاری شده که در ابتدا این طرح با ۱۵میلیاردریال شروع شد و به لطف خدا و عنایت شهدا توانستیم این مبلغ را به ۹۰ میلیارد ریال افزایش دهیم.

پایان پیام/۶۷۰۶۲

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار