۲ واحد تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

علیرضا بحرالعلوم

۲ واحد تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ساخت واحدهای هفت و هشت تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران با کار جهادی و تلاش شبانه‌روزی کارکنان این مجموعه و در مدت سه ماه ۲۵ درصد پیشرفت داشته است.
کد خبر : 8743
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
۲ واحد تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش کاتنا از ری به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران؛ بر اساس مطالعات طرح جامع فاضلاب تهران، تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران در هشت واحد طراحی شده که هم اکنون ۶ واحد آن به بهره‌برداری رسیده و ۲ واحد هفت و هشت در حال ساخت است.
این گزارش می افزاید: این واحدها با ظرفیت متوسط ۲۳۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز، جمعیتی در حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.
این گزارش آورده است: فرآیند واحدهای هفت و هشت تصفیه‌خانه جنوب از پیشرفته‌ترین فرآیندهای حال حاضر تصفیه فاضلاب شهری در دنیا و به صورت تلفیقی از واحدهای هوازی و بی‌هوازی است.
در حال حاضر پیشرفت ساخت بخش مایع واحدهای هفت و هشت تصفیه‌خانه جنوب تهران ۲۶.۷ درصد است؛ تکمیل انی واحدها یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به شهرری در بهمن ماه ۱۴۰۱ است که ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.
با بهره‌برداری کامل این واحدها در تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران، سالانه ۸۴ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید پساب استان تهران اضافه می‌شود و از این مهم برای استفاده در بخش کشاورزی و صنعت استفاده خواهد شد.
در بخش پایانی این گزارش آمده است: بر اساس طرح جامع فاضلاب تهران، کل فاضلاب این شهر پس از جمع‌آوری باید در ۲۰ واحد تصفیه خانه به صورت متمرکز و غیرمتمرکز تصفیه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار