آماده‌باش ستاد مدیریت بحران برای وقوع گردوغبار در تهران

علیرضا بحرالعلوم

آماده‌باش ستاد مدیریت بحران برای وقوع گردوغبار در تهران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به برگزاری کارگروه شرایط اضطرار پدیده گردوغبار گفت: در این کارگروه مصوب شد دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران تا 2 روز آینده در آماده باش کامل قرار گیرند.
کد خبر : 8708
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
آماده‌باش ستاد مدیریت بحران برای وقوع گردوغبار در تهران

به گزارش کاتنا از تهران، حامد یزدی‌مهر مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران ظهر شنبه در حاشیه برگزاری کارگروه شرایط اضطرار پدیده گردوغبار استان تهران که با حضور مدیرکل هواشناسی استان و سایر اعضای کارگروه در اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی در استان تشکیل شد.

وی با اشاره به برگزاری کارگروه اضطرار گفت: طی این جلسه مقرر شد که تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران تا روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه در آماده باش کامل قرار گیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با بیان اینکه در زمان صدور هشدار نارنجی ضروری است که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی نظیر آسم، سالمندان و کودکان از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند، افزود: از شهروندان نیز می‌خواهیم فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

یزدی‌مهر در ادامه عنوان داشت: توصیه می‌شود برای پیشگیری از ورود گردوغبار به داخل ساختمان، در و پنجره‌ها و منافذ بسته و از باز و بسته کردن غیر ضرور آن‌ها پرهیز شود، همچنین در شرایط بروز گردوغبار به علت بخارات حاصل از پاک کننده‌های شیمیایی و گندزدا‌ها حتی الامکان از این مواد کمتر استفاده شود.

وی بیان داشت: توصیه اکید مدیریت بحران در تمام اوقات بروز پدیده گردوغبار این است که افراد از فعالیت‌های شدید بدنی مانند ورزش‌های سبک و سنگین و قدم زدن در فضای باز خودداری کنند و مصرف شیر و ماست کم چرب و میوه و سبزیجات تازه برای دفع سموم از بدن را در دستور کار قرار دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار