افزایش ۱۴۷ درصدی درآمد استان البرز از محل صادرات و واردات

علیرضا بحرالعلوم

افزایش ۱۴۷ درصدی درآمد استان البرز از محل صادرات و واردات

مدیرکل گمرک استان البرز گفت: درآمد استان البرز از محل صادرات و واردات کالاها در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۷ درصد افزایش داشت و به رقم چهار هزار میلیارد ریال رسید.
کد خبر : 8636
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸
افزایش ۱۴۷ درصدی درآمد استان البرز از محل صادرات و واردات

به گزارش کاتنا از کرج، رضا خورشیدی‌زاده در حاشیه بازدید معاون دادستان کرج از گمرک استان البرز و منطقه ویژه اقتصادی پیام با اشاره به اینکه میزان وزن صادراتی کالا در 3 ماهه اول سال 35 هزار تن بوده است، گفت: درصد تفاوت این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته نسبت وزنی آن کاهش پیدا کرده است.

وی ارزش ارزی کالاهای صادراتی البرز در سه ماهه نخست امسال را 54 میلیون دلار ذکر کرد که در مدت مشابه سال قبل 37 میلیون دلار بوده است.

خورشیدی‌زاده با بیان اینکه عمده کالاهای صادراتی در 3 ماهه اول شمش صادراتی، مس، کولر آبی، ماکارونی، محصولات پلاستیکی و شیمیایی، ماشین‌ها، قطعات کفش، مواد غذایی مانند ماهی و میگو بوده است، عنوان کرد: مقصد عمده محصولات صادراتی ما به امارات متحده عربی، عراق، ترکیه، افغانستان، ازبکستان، روسیه و سومالی بوده است.

مدیرکل گمرک استان البرز با بیان اینکه آمار واردات ما در سه ماهه اول سال جاری 31درصد منفی است که می‌توان گفت واردات کم شده است، گفت: در این مدت 14 هزار تن کالا شامل چای فله‌ای، ماشین آلات خط تولید، ملزومات تولید لوازم خانگی، حبوبات، انواع رایانه و امثال آن به ارزش 162 میلیون دلار وارد استان البرز شد.

خورشیدی‌زاده با ببان اینکه عمده این کالاها از کشورهای چین، امارات، فرانسه، آلمان و کره جنوبی وارد کشور شده است، خاطرنشان کرد: درآمد استان البرز از محل صادرات و واردات کالاها در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 147 درصد افزایش داشت و به رقم چهار هزار میلیارد ریال رسید.

وی با بیان اینکه از سال 1400 تاکنون یک هزار تن کالای رسوبی گمرکات البرز برای تعیین تکلیف به انبارهای سازمان اموال تکمیلی کشور ارسال شده است، افزود: در بخش اموال رسوبی در گمرکات البرز 28 فقره پرونده وجود دارد که در حال تعیین تکلیف اموال هستند.

خورشیدی‌زاده گفت: 157 پرونده کالای قاچاق به ارزش یک هزار و 34 میلیارد ریال طی سه ماهه نخست توسط واحدها و یگانهای کاشف موضوع ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به گمرکات استان ارسال شده که ارزش آن نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. در سه ماهه نخست پارسال 179 فقره پرونده کالای قاچاق به ارزش 625 میلیارد ریال در البرز تشکیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار