صدور رأی قطعی ۳۷۲۰ میلیارد ریالی در ۱۸ پرونده فرار مالیاتی

علیرضا بحرالعلوم

صدور رأی قطعی ۳۷۲۰ میلیارد ریالی در ۱۸ پرونده فرار مالیاتی

بازرس کل استان البرز از صدور رأی قطعی ۳۷۲ میلیارد تومانی در ۱۸ پرونده فرار مالیاتی مربوط به مؤدیان بزرگ این استان خبر داد.
کد خبر : 8511
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
صدور رأی قطعی ۳۷۲۰ میلیارد ریالی در ۱۸ پرونده فرار مالیاتی

به گزارش کاتنا محمدتقی حاجی‌مشهدی بازرس کل استان البرز با اعلام این خبر گفت: در راستای اعمال نظارت و بازرسی‌ها و تمرکز بر پرونده‌هایی با ارقام مالیاتی کلان 18 فقره پرونده در هیئت حل اختلاف مالیاتی منجر به صدور ردی قطعی شد.
وی ادامه داد: این نظارت منجر به صدور رأی قطعی به مبلغ 3720 میلیارد ریال مالیات متعلقه به مؤدیان بزرگ به نفع دولت شده است.
بازرس کل استان، با اشاره به بدهی‌های معوقه چند هزار میلیارد ریالی مالیاتی، فرار و یا تأخیر در وصول مالیات های عمده در استان البرز گفت : یکی از مهمترین مشکلات در استان عدم توجه به فرار مالیاتی یا تاخیر در پرداخت مالیات های کلان است که این موضوع در دستور کار بازرسی استان قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی ها مشخص شد که بخش عمده ای از معوقات مالیاتی متعلق به شرکت های صوری و غیرواقعی بوده است.
مشهدی ادامه داد: در یکی از این موارد، متعاقب تذکرات و هشدارهای بازرسی کل استان و پیگیری اداره کل امور مالیاتی استان، وصول بدهی معوق مالیاتی 26 میلیارد تومان یکی از مؤدیان بدهکار کلان صورت گرفت. همچنین در همین راستا طرح شکایت اداره کل امور مالیاتی استان علیه 33 شخص حقیقی یا حقوقی بدهکار معوق کلان مالیاتی به ارزش 5 هزار میلیارد ریال نیز در استان اعلام شده است.
بازرس کل استان البرز خاطرنشان کرد: شناسایی و برخورد قانونی با بدهکاران کلان و عمده مالیاتی استان که از انجام تکالیف قانونی خود سرباز می زنند، با جدیت و قاطعانه در دستور کار این بازرسی کل است. بازرسی کل استان، آماده دریافت اعلامات و گزار‌ش‌های شهروندان درخصوص نحوه عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان در رابطه با نحوه شناسایی، محاسبه و وصول بدهی های کلان معوقات مالیاتی است.
مشهدی گفت: معمولا گزارش های فساد اعلامی مردم مسئولیت‌پذیر استان به عنوان یکی از مهمترین منابع خبری و مبنای ورود و رسیدگی بازرسی کل استان در رسیدگی سوءجریانات کلان استانی است.
وی با تأکید بر اینکه، نظارت بر نحوه عملکرد هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی استان اظهار داشت: برای تسریع در تعیین تکلیف و صدور آراء منطبق بر قوانین و مقررات با رعایت حقوق مؤدیان نظارت بر نحوه عملکرد هیات های حل اختلاف در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار