۶۰۰ هکتار شهرک‌سازی در شهرک‌های صنعتی البرز انجام شد

علیرضا بحرالعلوم

۶۰۰ هکتار شهرک‌سازی در شهرک‌های صنعتی البرز انجام شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز از ۶۰۰ هکتار شهرک‌سازی در شهرک‌های صنعتی دولتی استان در قالب ایجاد شهرک جدید یا فازهای توسعه طی بازه زمانی شهریور ۱۴۰۱ تا شهریور ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر : 8429
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
۶۰۰ هکتار شهرک‌سازی در شهرک‌های صنعتی البرز انجام شد

به گزارش کاتنا از کرج،‌ حمیدرضا عقاب‌نشین، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، گفت: در حال حاضر در استان البرز چهار شهرک صنعتی فعال دولتی و هفت شهرک صنعتی غیر دولتی فعال وجود دارد به علاوه این موارد ۱۷ «لکه صنعتی» یا «منطقه صنعتی» شناسایی شده در صنعت استان وجود دارد که پیگیر هستیم با کمک استانداری البرز و هیات دولت، ساماندهی این ۱۷ لکه صنعتی انجام پذیرد.
عقاب‌نشین با اشاره به پروژه‌های شهرک‌سازی این شرکت، افزود: فاز ۵ شهرک صنعتی اشتهارد ۲۰۴ هکتار است که پیشرفت فیزیکی آن ‌البته در بخش زیرساخت‌ها و معابر بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در فاز توسعه شهرک صنعتی کوثر که ۱۵۶ هکتار است؛ بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده و در شهرک صنعتی امید البرز نیز که مساحتش ۲۴۰ هکتار است بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم.
وی در پاسخ به این سوال که شهرک‌های صنعتی علاوه بر زیرساخت‌هایی همچون ابنیه، معابر، فضای سبز، تصفیه‌خانه و… نیازمند زیرساخت‌های دیگری نیز هستند که باید توسط بقیه دستگاههای خدمت‌رسان تامین شود و این موارد چرا با کندی پیش می‌رود، تصریح کرد: در بخش دستگاههای خدمت‌رسان در حوزه‌های زیرساختی در حال حاضر دو قانون معطل مانده داریم که بصورت کامل اجرایی نشده است. ماده ۸۱ قانون مقررات مالی دولت و ماده ۵۴ احکام دائمی برنامه‌های توسعه که طی آن دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف‌اند زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای صنعتی را تا درب واحد صنعتی اجرا کنند و همانطور که عرض کردم این دو قانون معطل مانده است.
بنا به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز دیگر پروژه‌های شاخص این شرکت در بازه زمانی هفته دولت ۱۴۰۱ تا هفته دولت ۱۴۰۲؛ طرح پست برق شهرک صنعتی کوثر، شبکه‌ گاز فاز ۵ شهرک صنعتی اشتهارد و شبکه توزیع برق، روشنایی و خطوط انتقال برق فاز ۵ شهرک صنعتی اشتهارد است.
این مقام مسؤول درباره دیگر پروژه‌های این شرکت در سال جاری، اظهار کرد: تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی اشتهارد، خروجی دوم شهرک صنعتی اشتهارد، شهرک فناوری استان البرز و اتصال پساب به شهرکهای صنعتی اشتهارد در راستای رفع نیاز آب صنعتی صنایع، بخشی از برنامه های مهم این شرکت در سال ۱۴۰۲ هستند که با جدیت در حال پیگیری آن هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار