تعداد عجیب ساختمان‌های بلند مرتبه ناایمن در تهران

علیرضا بحرالعلوم

تعداد عجیب ساختمان‌های بلند مرتبه ناایمن در تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: 16 هزار ساختمان‌ بلندمرتبه ناایمن در شهر تهران وجود دارد که بخشی از آن‌ها قابلیت ‌مقاوم‌سازی دارند و بخشی از آن‌ها باید تخریب شوند.
کد خبر : 8201
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۰۸
تعداد عجیب ساختمان‌های بلند مرتبه ناایمن در تهران

حسین جنتی، مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با کاتنا در تهران با اشاره به خطرپذیری بالای کشور در برابر زلزله اظهار کرد: استان تهران هم از این قاعده مستثنی نیست، تابحال زلزله‌هایی با مقیاس کم در استان رخداده است و امکان رخداد زلزله‌ با ریشتر بیشتر نیز وجود دارد.
وی ضمن تاکید بر وجود ساختمان‌های ناایمن در بافت فرسوده تهران و سایر شهرهای استان به‌عنوان یکی از چالش‌های مربوط به زلزله، از ایجاد برخی بسته‌های تشویقی برای استقبال مردم از احیا و بازسازی این ساختمان‌ها خبر داد.
مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران در ادامه با اشاره به صدور پروانه ساختمانی رایگان، هزینه نظام مهندسی با تخفیف 50 درصد و امکان افزایش تراکم به‌عنوان 3 نمونه از حمایت‌های اداره کل راه و شهرسازی برای احیای این بافت‌ها، افزود: خوشبختانه پس از ابلاغ بسته‌های تشویقی و تسهیلات، شاهد استقبال خوبی از جانب مردم برای بازسازی ساختمان‌های ناایمن بودیم.
جنتی ادامه داد: در ادامه این اقدامات تاکنون عملیات اجرایی احیا و بازسازی بیش از 33 هزار بافت فرسوده شروع شده است و طی هفته دولت حدود 7 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر تهران افتتاح می‌شود.
وی بیان کرد: همچنین 16 هزار ساختمان‌ بلندمرتبه ناایمن در شهر تهران وجود دارد که بخشی از آن‌ها قابلیت ‌مقاوم‌سازی دارند و بخشی از آن‌ها باید تخریب شوند.
مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران گفت: تاکنون با محوریت شهرداری و همکاری اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی بیش از 1000 مورد از این واحدها مورد بررسی قرار گرفته، وضعیت آن‌ها به دادستانی اعلام شده و دادستانی پیگیر این موضوع است.
جنتی با بیان اینکه وضعیت مابقی این واحدهای ناایمن نیز در حال بررسی است، اضافه کرد: یک تیم فنی مسؤولیت بررسی وضعیت واحدهای ناایمن را بر عهده دارد که تمام واحدهایی ناایمن پس از شناسایی برای مقاوم‌سازی یا تخریب به واحد قضایی معرفی می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار