ساماندهی منابع تأمین و توزیع آب فردیس

علیرضا بحرالعلوم

ساماندهی منابع تأمین و توزیع آب فردیس

مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز گفت: با به سرانجام رسیدن پروژه‌ها و برنامه‌های پیش بینی شده در آینده نزدیک، شرایط و وضعیت منابع تامین و توزیع آب در فردیس ساماندهی خواهد شد.
کد خبر : 7925
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۵۴
ساماندهی منابع تأمین و توزیع آب فردیس

به گزارش کاتنا از کرج، حمیدرضا نامداری، مدیرعامل شرکت آبفای البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: با توجه به اینکه فردیس یکی از شهرستان های با تراکم جمعیتی بالا بوده و امکانات و تاسیسات زیر بنایی در حوزه ی آبرسانی در این شهرستان به تناسب افزایش جمعیت، توسعه نداشته،برنامه های متعددی برای رسیدن به حد مطلوب پیش بینی شده است. برهمین اساس از بهمن ماه سال ۱۴۰۱ تا کنون ، حفر و تجهیز دو حلقه چاه با مجموع آبدهی ۴۵ لیتر بر ثانیه و اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب فرسوده به طول ۵ کیلومتر انجام شد.
وی ادامه داد: با توجه به ضعف منابع سفره‌های زیر زمینی در فردیس و کاهش آبدهی چاه‌ها و نیز افزایش عمق دسترسی به این منابع که حتی به بالاتر از ۳۰۰ متر هم رسیده، انتقال آب سطحی از خارج از شهرستان به فردیس در قالب دو طرح بزرگ آغاز شده که طرح انتقال آب از کرج به فردیس به طول ۵ کیلومتر با قطر ۵۰۰ میلی متر در حال اجراست و بخشی از آن بصورت آزمایشی وارد مدار شده است .
وی افزود: دومین طرح هم انتقال آب از کرج به فردیس به طول ۵۰۰۰ متر به قطر ۹۰۰ میلی متر است که مخزن ۵۰۰۰متر مکعبی آن در شهرک جهان نما ساخته شده و بخشی از آن با بهره برداری از یک حلقه چاه جدید با آبدهی ۳۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار بهره برداری شده است و تا پایان سال کل طرح به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار