آیین تجلیل از الماس‌های درخشان در استان تهران برگزار شد

علیرضا بحرالعلوم

آیین تجلیل از الماس‌های درخشان در استان تهران برگزار شد

آیین تجلیل از الماس‌های درخشان با هدف گرامیداشت آزادگان سرافراز در شهرستان‌های استان تهران با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده شهدا و ایثارگران و نیز جانبازان سرافراز برگزار شد.
کد خبر : 7752
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
آیین تجلیل از الماس‌های درخشان در استان تهران برگزار شد

به گزارش کاتنا از استان تهران، آیین تجلیل از الماس‌های درخشان به مناسبت گرامیداشت سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان دوران 8 سال دفاع مقدس به میهن اسلامی، با هدف گرامیداشت آزادگان سرافراز شهرستان‌های استان تهران برگزار و از آزادگان سرافراز و اسوه‌های صبر و استقامت تجلیل و قدردانی شد.
بی‌تردید مردم میهن عزیزمان اسوه‌های مقاومت و ایثار و شوق بی‌پایان رجعت آزادگان سرافراز را هرگز از یاد نخواهند برد، تا تاریخ باقی است بردباری و شکیبایی در آزادگان سرفراز معنا می‌شود.
آزادگانی که با استعانت از درگاه الهی، مقاومت و شکیبایی همراه با تحمل آلام، درد و رنج شکنجه‌های دوران افتخار آفرین مقاومت را به اسارت تن و جان خویش درآورده و ایران و ایمان خویش را آزاده و سربلند نموده‌اند.
در این مراسم در اسلامشهر از کتاب الماس‌های درخشان به همت امیرعباس کرمی فرزند یکی از جانبازان این شهرستان تألیف و گردآوری‌شده، رونمایی شد.
کتاب الماس‌های درخشان شهرستان اسلامشهر که جلد اول آن چاپ شده، به‌عنوان نخستین اثر مکتوب نویسنده به گردآوری و بیان خاطرات تعدادی از آزادگان و ایثارگران این شهرستان از دوران اسارت در اردوگاه‌ها و زندان‌های رژیم بعثی عراق پرداخته و قرار است، خاطرات دیگر آزادگان نیز در قالب جلدهای بعدی این کتاب گردآوری و به رشته تحریر درآید.
شهرستان اسلامشهر که به دیار قهرمانان و مدال‌آوران ورزشی و حافظان و قاریان قرآن شهرت یافته، در دوران دفاع مقدس با حضور هزاران رزمنده و ایثارگر در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و دفاع از مرزهای سرزمینی کشورمان جوانان این منطقه حضور چشمگیر و نقش تأثیرگذاری داشته و قریب به یک هزار شهید، بالغ‌بر 2500 جانباز و 214 آزاده سرافراز تقدیم آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند.
آزادگان الماس‌های درخشان و سندهای حقانیت ملت ایران هستند
حجت‌الاسلام رضا جوکار امام‌جمعه شهرستان قدس در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار داشت: دشمن در حال افزایش فرهنگ در جامعه ماست اما فرهنگی که آنان قصد ورود آن را به جامعه اسلامی دارند، کاملاً ضد انقلاب و اسلام ناب محمدی (ص) است. وظیفه ما این است که در مقابل این تهاجم فرهنگی، بایستیم و فعالیت‌های اثربخش انجام دهیم.
وی ضمن تسلیت حادثه شاهچراغ ادامه داد: دشمن، ضربه اصلی و کاری را در راهپیمایی کیلومتری غدیر و عزاداری محرم خورد؛ این حوادث نشان از استیصال دشمن دارد. اقدام تروریستی، مصداق بارز ناجوانمردی است. دشمن بیش از 40 سال است که در عرصه‌های مختلف شکست‌خورده است و در مقابل این شکست‌ها، متوسل به مردم‌کشی و اقدامات تروریستی می‌روند.
امام‌جمعه شهرستان قدس گفت: اقدامات تروریستی این‌چنینی، نشان از آن دارد که دشمن ضربه اصلی را از مردم و بصیرت آن‌ها و همچنین اهل‌بیت علیهم‌السلام خورده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس با اشاره به 26 مردادماه، سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی‌مان بیان کرد: آنان الماس‌های درخشان، سندهای حقانیت ملت ایران در دفاع مقدس و اسطوره‌های صبر و مقاومت انقلابی هستند که الگوی ما در ادامه راه قرار دارند.
آزادگان شهرستان رباط‌کریم تجلیل شدند
امید احمدی فرماندار رباط‌کریم در حاشیه این مراسم ضمن گرامیداشت و تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: این روز یکی از خاطره‌انگیزترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است که شاهد حضور و آزادی مردانی بود که در راه عهد و پیمانی که با خدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزیدند و توانستند در سال‌های زجر و شکنجه، با وجود درد و بیماری جسمی، روح و روان خود را حفظ نموده و تقوا و مردانگی خود را مضاعف نمایند تا در بازگشت به ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سرمشق و نمونه‌ای برای صلابت و استقامت مردان و زنان ایران اسلامی باشند.
وی در ادامه افزود: تداوم انقلاب اسلامی مرهون استقامت و پایداری شهدا و آزادگان عزیز بوده و صبر و استقامت زینب گونه آزادگان عزیز در زندان‌های رژیم بعثی عراق که همچون کوهی در مقابل سختی‌ها پایداری نمودند باعث سرافرازی ایران اسلامی گردیده و امیدوارم بتوانیم ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.
سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی روزی با عظمت برای نظام اسلامی است
سرهنگ علی‌اصغر شهیری ضمن تسلیت و تعزیت ایام ماه محرم و همچنین حمله تروریستی شاهچراغ بیان کرد: دو نکته مهم از سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره)، یکی گرفتن ایمان و دیگری گرفتن امید در جامعه است و دشمن روی آن متمرکز شده است.
وی ادامه بیان کرد: آزادگان سرافراز، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران که در طول هشت سال دفاع مقدس پای این نظام و انقلاب ایستادگی کردند، دشمن را مأیوس و ناامید کردند، چراکه دارای ایمانی راسخ و امیدوار به آینده بودند و هرگز از هر حربه‌ای که صدام و صدام صفت‌ها استفاده کردند که آن‌ها از ایمان و اعتقادات خود برگردانند، اما برنگشتند و ثابت‌قدم بودند و درود خدا بر آن‌ها باد.
فرمانده سپاه رباط‌کریم تصریح کرد: دومین مقوله امید است که خانواده‌های شهدا و آزاده‌های سرافراز تحت هیچ شرایطی در فراز و فرود این انقلاب تا به امروز امید خود را نسبت به آینده متعالی این انقلاب از دست ندادند و حتی عزیزانی که با کهولت سن هم ایمان و امید خود را از دست نداده‌اند و با تمام وجود پای کار این انقلاب و نظام هستند.
آزادگان سرافراز با ایثارگری خود مایه سرافرازی و آبروی ایران اسلامی در جهان شدند
محمد شارت سرپرست فرمانداری ویژه ری با اشاره به فرارسیدن 26 مردادماه سالروز آزادی و بازگشت نخستین گروه از آزادگان به کشور گفت: بنده و تمامی ملت شریف و قدرشناس ایران به داشتن و وجود آزادمردانی بر خود می‌بالیم که برای ایران اسلامی آبرو شدند و دوران باشکوهی را در تاریخ کشور و انقلاب رقم زدند.
وی ادامه داد: قهرمانانی که این انقلاب الهی را به ثمر رساندند و با تمام وجود پای آن ایستادند، حقیقتاً شما آزادگان و ایثارگران بزرگوار هستید که فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دادید و با پایمردی و ایستادگی خود، 14 قرن بعد از انقلاب حضرت رسول (ص) پرچم اسلام را مجدداً به اهتزاز درآوردید.
وی افزود: شهرستان ری جایگاه شاخصی در فرهنگ والای ایثار و شهادت دارا است. تقدیم 2953 شهید، 7300 جانباز و 486 آزاده به کشور و نظام اسلامی گواه محکمی است بر حاکم بودن روحیه ایثار، ازخود گذشتگی و عشق به وطن و آرمان‌های والای انقلاب در میان مردم شهرها و روستاهای ری. این روحیه دلیرمردی و شجاعت بود که ایران عزیز را از دوران جنگیدن فرزندان این سرزمین با دست خالی در مقابل دشمن، به جایگاهی رسانده است که دنیا ما را به تأمین موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای پیشرفته و ارسال آن به کشورهای صاحب تکنولوژی متهم می‌کند. حقیقتاً این اعتراف بدون توجه به صحت آن، برای تمامی ملت ایران غرورآفرین و مایه مباهات و افتخار است.
67 آزاده پاکدشتی تکریم شدند
عباسعلی رضایی در آئین تکریم 67 آزاده شهرستان پاکدشت با تأکید بر اهمیت درک عزت آزاده‌ها و ترویج فرهنگ ازخودگذشتگی در جامعه اظهار داشت: دفاع از خاک و کیان کشور برای همه ملت چون مدال افتخاری بود و این دفاع فقط در پشت سنگرها نبود بلکه جانبازان و آزاده‌های عزیز نیز در اسارت جنگیدند و صبر و تحمل خود از کشور عزیزمان دفاع نمودند و در این راه تعدادی از رزمندگان نیز به فیض شهادت نائل شدند. ترویج فرهنگ ایستادگی و مقاومت درس بزرگ ازخودگذشتگی را در جامعه ترویج می‌کند که در بزنگاه‌های زندگی با پرورشان می‌توان از پرتگاه‌های خطرناک زندگی عبور کرد.
وی در ادامه با اشاره به تشنگی جامعه امروز به آشنایی خط و مرام شهدا ترویج آن را مرهم شرایط کنونی برای مقابله با هجمه‌های شکل گرفته در حوزه فرهنگ به‌ویژه عفاف و حجاب دانست و گفت: امروز جامعه ما و نسل جدید تشنه آموختن این فرهنگ ناب از خودگذشتگی و ایثار است و چون به آن کمتر پرداخته شده دشمن از این فرصت برای حیله‌های رنگین خود با استفاده از ظرفیت فضای مجازی بهره برد. باید با برنامه‌های غنی فرهنگی، فرهنگ ناب محمدی و ایثار و شهامت را در جامعه ترویج و برای نوجوانان و جوانان اصالت آن را تبیین کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در ادامه اضافه کرد: باید حماسه سازان ایثار و شهامت چون شهدا، جانبازان و ایثارگران و آزاده‌های عزیز را سرمشق قرار داده و نسل جدید را با بیان اصل عملکردها به شیوه‌های کلامی، نمایشی، تئاتر و یا شعر و سرود آشنا کرد و ابعاد پنهان آن را روشن ساخت.
وی با اشاره به نقش تک‌تک دغدغه‌مندان هم دوش راویان جنگ و جبهه و اسارت تصریح کرد: نگارش‌های کتب حماسی که کلام ناگفته شهدا را در مقابل هجمه‌های دشمنان را بیان می‌کند را باید به گوش آینده‌سازان انقلاب اسلامی رساند تا خود نسل جوان و نوجوان با تفکر بروز خود جبهه حق علیه باطل را تشخیص دهند و با این تدبیر هیچ‌گاه به دام دشمنان نخواهند افتاد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار