ساخت‌وساز غیرمجاز در دامگستر به نام دامداران به کام زمین‌خواران

علیرضا بحرالعلوم

ساخت‌وساز غیرمجاز در دامگستر به نام دامداران به کام زمین‌خواران

با پیگیری مقام قضایی تعدادی از ساخت و سازهای غیرمجاز در مجتمع دامگستر تخریب شد، این در حالی است که پیش از این هر گونه ساخت و ساز ممنوع اعلام شده بود.
کد خبر : 7550
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۲۳
ساخت‌وساز غیرمجاز در دامگستر به نام دامداران به کام زمین‌خواران

خبرگزاری کاتنا – تهران، چند روز پیش خبری از تخریب ۱۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در مجتمع دامگستر بخش فشافویه با دستور قضایی منتشر شد.
رئیس دادگاه عمومی بخش فشافویه گفـت: تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در مجتمع دامگستر فشافویه در اجرای قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی بوده است.
ممنوعیت ساخت و ساز در مجتمع دامگستر با دستور قضایی
پیش از این نیز دستگاه قضا با صدور اطلاعیه‌ای و نصب آن در ورودی مجتمع دامگستر هرگونه ساخت و ساز را ممنوع اعلام کرده بود.

در این اطلاعیه آمده است: طبق دستور مقام محترم قضایی هر گونه ساخت و ساز در مجتمع دامگستر می‌بایست با هماهنگی و اطلاع نهادهای ذی صلاح صورت پذیرد، لذا ورود مصالح ساختمانی یا ساخت و ساز در مجتمع بدون هماهنگی قبلی ممنوع است و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.
یکی از دامدارها در گفت‌وگو با کاتنا گفت: از حدود اردیبهشت ماه امسال با وجود نصب اطلاعیه ممنوعیت ساخت و ساز، در مجتمع دامگستر ساخت و سازها شدت یافته است.
دامدار دیگری که حدود 10 سال در مجموعه دامگستر مشغول دامپروری بود گفت: طی این مدت افراد سود جویی تحت عنوان دامدار و به بهانه احداث دامداری، سوله درست کرده‌اند و اما هیچ فعالیت دامپروری خاصی از آنها ندیدیم.
رئیس دادگاه عمومی بخش فشافویه در این باره گفت: ضروری است تا دستگاه‌های متولی با نظارت و پیگیری لازم از تخریب منابع و اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کرده نسبت به اجرای وظایف قانونی، به موقع اقدام لازم را انجام دهند.
به گزارش کاتنا، شرکت تعاونی دام گستر حدود سی سال پیش در دولت هاشمی رفسنجانی شکل گرفت و مدیران این شرکت می‌بایست 2000 هکتار زمین هبه دولت را میان دامداران تقسیم می‌کردند اما با یک برنامه ریزی دقیق حدود ۱۸۰۰ هکتار از آن را به نفع خود تصاحب کردند البته با ورود به موقع دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این زمین خواری بزرگ ناکام ماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار