بهره‌برداری از ۲۱۶ کلاس درس در اسلامشهر تا سال تحصیلی جدید‌

علیرضا بحرالعلوم

بهره‌برداری از ۲۱۶ کلاس درس در اسلامشهر تا سال تحصیلی جدید‌

مدیرکل نوسازی مدارس استان ‌گفت: تا سال تحصیلی جدید ۱۴ مدرسه در اسلامشهر با ۲۱۶ کلاس درس پس از اجرا و بازسازی در اختیار دانش آموزان منطقه قرار خواهد گرفت.
کد خبر : 7448
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
بهره‌برداری از ۲۱۶ کلاس درس در اسلامشهر تا سال تحصیلی جدید‌

به گزارش کاتنا از اسلامشهر، عباس زارع ‌به همراه معاونین این سازمان و فرماندار اسلامشهر و مدیر آموزش‌وپرورش این شهرستان با حضور تعدادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از 4 پروژه مقاوم‌سازی مدرسه شهید رجایی، تخریب و بازسازی مدارس شهید غفاری، شهید اشرفی اصفهانی و جانبازان بازدید و در جریان روند اجرایی این پروژه‌ها قرار گرفت.
زارع در حاشیه بازدید از پروژه‌های در حال احداث آموزش‌وپرورش شهرستان اسلامشهر در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: در سطح شهرستان اسلامشهر از مجموع 14 مدرسه در حال اجرا، تعداد 8 مدرسه با 130 کلاس درس و زیربنای 14600 مترمربع در بازه زمانی شهریور تا آبان ماه سال جاری تکمیل و در اختیار دانش آموزان منطقه قرار خواهد گرفت و در بخش چهاردانگه نیز از 4 مدرسه با 58 کلاس درس، 2 مدرسه با 28 کلاس درس و با 3250 مترمربع در دست اجرا و بازسازی است که تا پایان مهرماه تکمیل و مورد بهره‌برداری دانش آموزان قرار می‌گیرد.
وی افزود: در حال حاضر از مجموع 183 مدرسه در سال بازسازی و مقاوم سازی در استان تهران 100 مدرسه با 1092 کلاس درس و با زیربنای 143 هزار مترمربع تا پایان مهرماه سال جاری آماده تحویل و بهره‌برداری می‌شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان اسلامشهر بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان 31 هزار مترمربع آسفالت در محوطه مدارس پخش و بالغ‌بر 16000 مترمربع ایزوگام سقف انجام و استانداردسازی سیستم گرمایشی 10 مدرسه نیز اجرا شده است.
وی با بیان چالش کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان اسلامشهر گفت: در حال حاضر سرانه آموزشی در اسلامشهر 3.18 مترمربع است در حالی که سرانه متوسط در استان تهران 3.8 مترمربع و در سطح شهر تهران 4.2 مترمربع بوده و با توجه به اینکه سطح استاندارد در کشور 5.2 مترمربع است.
زارعی تصریح کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب در سطح استان تعداد 30 مدرسه 15 کلاسه در شهرستان اسلامشهر نیاز داریم، باید با توجه به مصوبات سفر ریاست جمهوری و اتفاقات خوبی که با کمک خیرین مدرسه‌ساز در منطقه رخ داده و با مولدسازی اموال مازاد می‌توان تمام مشکلات آموزش‌وپرورش منطقه را در این حوزه برطرف کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار