ناوگان حمل‌ونقل عمومی پاسخگو نیست/نباید توقع داشت مردم خودروی شخصی استفاده نکنند

علیرضا بحرالعلوم

ناوگان حمل‌ونقل عمومی پاسخگو نیست/نباید توقع داشت مردم خودروی شخصی استفاده نکنند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود اینکه تعداد اتوبوس‌های فعال تهران از ۸۰۰ دستگاه به ۲۵۰۰ دستگاه رسیده است اما تعداد موجودی ناوگان حمل‌ونقل عمومی پاسخگوی جمعیت نیست و نمی‌توان انتظار داشت مردم از وسیله شخصی استفاده نکنند.
کد خبر : 7182
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
ناوگان حمل‌ونقل عمومی پاسخگو نیست/نباید توقع داشت مردم خودروی شخصی استفاده نکنند

به گزارش کاتنا از ری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آقامیری شامگاه شنبه در دیدار با مردم دولت‌آباد به مشکلات و معضلات اصلی شهروندان اشاره کرد و گفت: بر اساس نظرسنجی انجام شده در سال گذشته اولویت مردم برای ارائه خدمات شناسایی شد و به عبارتی در این نظرسنجی مردمی آلودگی هوا اولویت نخست و حمل‌ونقل در اولویت دوم قرار داشت که ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند.
وی افزود: در زمینه حمل‌ونقل با توجه به تأخیرهای نیم تا یک‌ساعته شهروندان برای رسیدن اتوبوس در اکثر مناطق تهران کمبود اتوبوس و ناوگان حمل‌ونقل عمومی به شدت احساس می‌شود.
نمی‌توان انتظار داشت مردم از خودروی شخصی استفاده نکنند
عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: در شهریور 1400 که شهرداری را تحویل گرفتیم در واقع موجودی اتوبوس فعال و قابل استفاده 800 دستگاه بود در صورتی که نیاز تهران 10 هزار دستگاه اتوبوس است لذا تعداد موجودی ناوگان حمل‌ونقل عمومی پاسخگوی جمعیت نیست و نمی‌توان انتظار داشت مردم از وسیله شخصی استفاده نکنند.
حجت‌الاسلام آقامیری با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا بعد از 2 سال و نیم تعداد اتوبوس‌ها به 5 هزار دستگاه و تا پایان این دوره مدیریتی تعداد اتوبوس‌ها به 10 هزار دستگاه برسد، تصریح کرد: تعداد اتوبوس‌های فعال تهران امروز به بیش از 2 هزار دستگاه رسیده اما همچنان کافی نیست و برنامه‌ریزی دیگری نیز برای رفع مشکلات حمل‌ونقلی انجام شده و 10 هزار میلیارد تومان برای خرید اتوبوس در شهر تهران اختصاص یافت که بر این اساس 2500 اتوبوس از شرکت‌های داخلی تا پایان امسال خریداری می‌شود.
وی با اشاره به کمبودهای حوزه حمل‌ونقل و مترو و انعقاد قرار داد با مپنا برای ساخت واگن گفت: در حال حاضر در مترو 1200 واگن فعال داریم و 200 واگن از رده خارج شده و قراردادی برای خرید 630 دستگاه واگن منعقد شده که 160 دستگاه دیگر نیز به آن افزوده شده و از حدود یک سال آینده مرحله به مرحله واردات آن انجام خواهد شد.
از خودروساز داخلی در تولید خودروی برقی ناامیدیم
عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: ظرفیت حمل‌ونقل مترو امروز در حدود 2 میلیون نفر در روز است که با افزایش ظرفیت تعداد واگن‌ها به 2400 دستگاه و جابه‌جایی مسافر به حدود 5 میلیون نفر خواهد رسید و برنامه‌ریزی خاصی نیز برای کاهش آلودگی هوا پیش بینی شده است.
آقامیری در پایان خاطرنشان کرد: از خودروسازان داخلی ناامید هستیم که بتوانند خودروی برقی تحویل دهند لذا باید حمل‌ونقل عمومی به نقطه‌ای برسد که مردم به راحتی به مقصد برسند و نباید معطلی بیش از 5-6 دقیقه در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار