طرح شناسنامه‌دار کردن باغات در ۱۰ شهرستان استان تهران اجرایی میشود

علیرضا بحرالعلوم

طرح شناسنامه‌دار کردن باغات در ۱۰ شهرستان استان تهران اجرایی میشود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن باغات در ۱۰ شهرستان استان در راستای استانداردسازی تولیدات خبر داد و گفت: ۱۴۰۰ هکتار از باغات استان تهران شناسنامه‌دار شده است.
کد خبر : 6868
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱
طرح شناسنامه‌دار کردن باغات در ۱۰ شهرستان استان تهران اجرایی میشود

به گزارش کاتنا از استان تهران، جبرئیل برادری صبح امروز در جلسه کمیته راهبردی صدور شناســنامه برای واحـدهای بهره‌برداری زیربخش باغبـانی از اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن باغات در سطح استان خبر داد و گفت: تاکنون این طرح در بالغ‌بر 1400 هکتار از باغات 9 شهرستان استان اجرایی شده و روند اجرا در سایر مناطق نیز ادامه دارد.
وی با بیان اینکه سطح باغات استان تهران 54734 هکتار و معادل حدود 26 درصد کل زمین‌های کشاورزی استان است افزود: استان تهران از نظر تولید سیب رتبه چهارم کشور و در تولید گیلاس، زردآلو و گوجه سبز رتبه یکم کشور به شمار می‌رود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه گفت: با توجه به ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی که اعلام قیمت‌های خرید تضمینی محصولات باغبانی را مشروط بر رعایت استانداردهای سلامت محصولات دانسته و با توجه به ضرورت ساماندهی و دسترسی به اطلاعات تولیدکنندگان حوزه باغبانی به صورت مستمر در مراحل مختلف تولید، فرآوری، حمل و نقل و بازار به‌ویژه پایش عدم آلودگی محل تولید به آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای و باقیمانده سموم بنا به درخواست کشورهای هدف صادراتی، صدور شناسنامه باغات ضرورت یافت.
برادری با اشاره به ابلاغ دستورالعمل نحوه صدور شناسنامه‌دار کردن واحدهای تولیدی زیربخش باغبانی توسط معاون وزیر در امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: به دنبال این دستورالعمل، جلسات هفتگی در مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه به منظور بررسی شیوه نامه برگزار شد که تاکنون روند اجرای این طرح در 10 شهرستان استان کلید خورده است.
وی ادامه داد: به این ترتیب شهرستان ورامین با 710 هکتار، پاکدشت با 253 هکتار و شهرستان‌های فیروزکوه و ورامین با 160 هکتار باغات شناسنامه‌دار شده، بیشترین میزان اجرای این طرح را در استان تهران به خود اختصاص داده‌اند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: بنابر مصوبات ابلاغی هفتمین جلسه کمیته راهبردی صدور شناســنامه برای واحـدهای بهره‌برداری زیربخش باغبـانی، از ابتدای فروردین‌ماه امسال تخصـیص کلیه خدمات و تسهیلات، یارانه‌های دولتی و تعرفه‌های آب و برق و گاز و سوخت و تمدیـد مجوزهای برداشت آب به بهره‌برداران زیربخش باغبانی صـرفاً با شناسنامه واحدهای بهره‌برداری و کد 18 رقمی محصول ارائه می‌شود.
برادری شناسنامه‌دار کردن باغات‌ را گامی برای توسعه و استانداردسازی تولیدات دانست و خاطرنشان کرد: کشاورزان با مراجعه به نظام صنفی کشاورزی نسبت به شناسنامه‌دار کردن باغات اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار