حضور پرشور عزاداران تهران در عاشورای حسینی

علیرضا بحرالعلوم

حضور پرشور عزاداران تهران در عاشورای حسینی

مردم عزادار پایتخت در قالب هزاران هیئت عزاداری در شهرها و روستاهای استان همزمان با عاشورای حسینی به عزا نشستند و نماز ظهر عاشورا حضور سوگواران حسینی در جای جای شهرها و روستاهای استان تهران اقامه شد.
کد خبر : 6779
تاریخ انتشار : جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
حضور پرشور عزاداران تهران در عاشورای حسینی

به گزارش کاتنا از شهرستان‌های استان تهران، عزاداران حسینی از صبح امروز همزمان با عاشورای حسینی، با حضور در هیئات، حسینیه‌ها و مساجد بر سر و سینه زدند و مصیبت خاندان عصمت و طهارت (ع) را به عزا نشستند و پس از ساعت‌ها عزاداری با فرارسیدن اذان ظهر بلافاصله دست از عزاداری کشیده و در مکان‌های پیش بینی شده اعم از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و غیره نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.
مردم در این مراسم با حضور پرشور، نشان می‌دهند که عشق و ارادت به امام حسین (ع) در سینه‌هایشان همچنان زنده است و آماده‌اند هر ساله در این روز برای ابراز این عشق و ارادت، به صحنه بیایند.
خیل عظیم سوگواران امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و قهرمانان حماسه تاریخ‌ساز کربلا در شهرستان‌های استان تهران همزمان با عاشورای حسینی در حسینیه‌ها، تکایا و هیئت‌ها نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران وفادارش به پا داشتند.
عزاداران حسینی از نخستین ساعات روز عاشورا در قالب دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی بر سر و سینه می‌زدند و بر مظلومیت امام حسین (ع) و یاران با وفایش اشک ماتم ریختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار