ف گلپایگانی

گفت وگوی بایدن با مقام صهیونیستی درباره ایران و اوضاع سرزمین‌های اشغالی

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در دیدار با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی بار دیگر بر امنیت این رژیم تاکید کرد و گفت: ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.
کد خبر : 6468
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۵۹
گفت وگوی بایدن با مقام صهیونیستی درباره ایران و اوضاع سرزمین‌های اشغالی

رئیس جمهور آمریکا در اظهارات خود قبل از دیدار با هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی بار دیگر تاکید کرد که دوستی میان آمریکا و اسرائیل “قاطع” است.

بایدن گفت: همانطور که دیروز به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تاکید کردم، تعهد آمریکا به اسرائیل راسخ است. بایدن در دیدار با هرتزوگ متعهد شد که ایران هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نخواهد کرد و تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل “آهنین” است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: ما تلاش زیادی برای حل مناقشه بین اسرائیل و لبنان انجام دادیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی و سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز درباره این دیدار به خبرنگاران در واشنگتن گفت: بایدن در دیدار خود با هرتزوگ بر تعهد “آهنین” آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

این مقام ارشد کاخ سفید تصریح کرد بایدن و هرتزوگ علاوه بر گفتگو درباره ایران، همچنین درباره اصلاحات قضایی در اسرائیل و نگرانی بایدن از  گسترش شهرک‌سازی گفتگو کردند.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید نیز گفت: بایدن و نتانیاهو توافق کردند که در اواخر سال با یکدیگر دیدار کنند، اما جزئیات این دیدار همچنان در حال بررسی است.

دعوت بایدن از  رئیس رژیم صهیونیستی در حالی است که به دنبال تشدید اختلافات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی تلاش کابینه برای پیش بردن لایحه جنجالی «تغییرات قضایی» و همچنین طولانی شدن دوره خودداری رئیس جمهوری آمریکا از به حضور پذیرفتن نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، وزرای صهیونیستی، این رفتار «جو بایدن» را در قبال «بنیامین نتانیاهو»، «تحقیرآمیز» ارزیابی کرده‌اند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سرانجام روز گذشته 25 تیرماه با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو کردند.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این تماس تلفنی، بایدن از نتانیاهو برای سفر به آمریکا و حضور در کاخ سفید دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است: بایدن از نخست وزیر نتانیاهو برای نشست آتی در آمریکا دعوت کرد که نخست وزیر به این دعوت پاسخ مثبت داد و قرار شد تیم های اسرائیلی و آمریکایی جزئیات این نشست را هماهنگ کنند.
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید دعوت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از چندین ماه از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تایید و اعلام کرد که طرفین احتمالات قبل از پایان سال جاری میلادی با یکدیگر دیدار می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جان کربی یکی از سخنگویان شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در واشنگتن، دعوت بایدن از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به آمریکا را تایید کرد و افزود که دو طرف توافق کردند احتمالا ” قبل از پایان سال جاری” دیدار کنند، اما «مکان و زمان این دیدار» هنوز در حال بررسی است.

کربی تصریح کرد: آنها توافق کرده‌اند که احتمالاً قبل از پایان سال جاری میلادی دیدار کنند و جزئیات درباره زمان و مکان هنوز در دست بررسی است.

دولت بایدن از برخی اقدامات کابینه نتانیاهو مانند لایحه تغییرات قضایی ناراضی هستند و اختلافاتی میان دو طرف به وجود آمده است. ۲۴ اسفندماه سال گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نارضایتی از دعوت نشدن برای سفر به آمریکا، به وزرای کابینه دستور داد که تا زمان دعوت کاخ سفید از وی برای این سفر و دیدار با رئیس جمهور این کشور، با آمریکایی‌ها دیدار نکنند.

رهبران اپوزیسیون در رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات در نظام قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سوی درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار