علیرضا بحرالعلوم

ساماندهی 2 هزار و 500 معتاد متجاهر در غرب استان تهران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران گفت: از ابتدای سال حدود ۲ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و با پیگیری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران تحویل مراکز درمانی شدند.
کد خبر : 5901
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
ساماندهی 2 هزار و 500 معتاد متجاهر در غرب استان تهران

مجید فاتحی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران در مراسم تجلیل از جانبازان مبارزه با مواد مخدر که ظهر امروز محل اداره مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: 2 مرکز نگهداری از معتادان متجاهر در سال ۱۴۰۰ در شهرستان‌های قدس، اسلامشهر، رباط کریم و شهریار وجود داشت که در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴ مرکز دیگر اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه تلاش بر رسیدگی و ساماندهی مراکز کمپ ترک اعتیاد با کمک اداره بهزیستی است، گفت: در سال ۱۴۰۱ ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر در مراکز کمپ ماده ۱۶ غرب استان تهران به ۲ هزار و ۹۶۰ نفر افزایش یافت که این میزان در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۳/۵ درصد افزایش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران با بیان اینکه حدود ۴ هزار شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز تقدیم امنیت کشور شده‌اند، ادامه داد: پیشگیری از ابتلا به اعتیاد مهم‌ترین راه جلوگیری از آلوده‌ شدن به مواد مخدر است و خانواده‌ها چون مهمترین نقش را در این خصوص دارند، باید آگاه باشند که برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در این به صورت مستمر انجام می‌شود.

کشف بیش از ۳ تن مواد مخدر در غرب استان تهران 

سرهنگ حسین زلفخانی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی ویژه غرب تهران در ادامه بیان کرد: هرچه داریم از ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدا و جانبازان است و جانبازان مبارزه با مواد مخدر شجاعانه مقابل قاچاقچیان و سرکشان ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه رویکرد پلیس مواد مخدر استان بر انهدام باندها پیش از ورود به شهرها است، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳ تن مواد مخدر در غرب استان تهران و به همین مقدار در استان‌های مرزی کشف و قاچاقچیان زمین‌گیر شدند و بیش از ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر پلیس در استان‌ها در نواحی مرزی شرقی انجام می‌شود تا با این اقدام پیشگیرانه از ورود به شهرها و حوزه استحفاظی جلوگیری به عمل آید.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران با اشاره به اینکه در سه ماه ابتدای سال ۴۵ درصد افزایش دستگیری خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر داشته‌ایم، افزود: از ابتدای سال حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر معتاد متجاهر جمع‌آوری و با پیگیری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران تحویل مراکز درمانی شدند.

لفخانی با اشاره به اینکه طرح امنیت محله محور از طرح‌های اولویت‌دار در ۶ شهرستان غرب استان تهران است، گفت: پاکسازی اطراف مدارس نیز از طرح‌های دائمی است و در حوزه محیط خانواده، مراکز آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها، محلات و مساجد، ادارات و مجامع کارگری به‌طور هفتگی آموزش‌های لازم جهت آگاه‌سازی با خطرات و عواقب مواد مخدر ارائه می‌شود.

گفتنی است در پایان این جلسه ضمن تجلیل از جانبازان حوزه مبارزه با مواد مخدر با اهدای لوحی از سوی سردار مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از جانباز حاتمی آیین قدردانی به عمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار