علیرضا بحرالعلوم

هواشناسی استان تهران: تابستانی گرم‌تر از سال گذشته در پیش است

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: با توجه به جدیدترین الگوهای پیش‌بینی فصلی هوا انتظار می‌رود در تیرماه و مردادماه دمای هوا به‌طور متوسط نیم تا یک درجه و در برخی نقاط به‌ویژه در نیمه‌جنوبی استان یک تا یک‌ونیم درجه سانتی‌گراد بالاتر از حالت نرمال و متوسط بلندمدت باشد.
کد خبر : 5860
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۱۰
هواشناسی استان تهران: تابستانی گرم‌تر از سال گذشته در پیش است

مازیار غلامی، سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران در خصوص وضعیت جوی استان در روزهای تابستان نسبت به تابستان سال گذشته اظهار کرد: با توجه به جدیدترین الگوهای پیش‌بینی فصلی هوا انتظار می‌رود در تیرماه و مردادماه دمای هوا به‌طور متوسط نیم تا یک درجه و در برخی نقاط به‌ویژه در نیمه‌جنوبی استان یک تا یک‌ونیم درجه سانتی‌گراد بالاتر از حالت نرمال و متوسط بلندمدت باشد.

وی با بیان اینکه نرمال و متوسط بلندمدت بارش‌های تابستانه بالا نیست، گفت: برای تابستان امسال نیز پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها در بهترین شرایط در حد نرمال و کمتر از نرمال باشند.

مدیرکل هواشناسی استان تهران ضمن اشاره به اینکه نسبتاً تابستان گرمی در پیش است، بیان کرد: احتمالا شهریور امسال اوضاع متفاوت باشد؛ همچنین باتوجه به نقشه‌هایی که اکنون در دسترس می‌باشد احتمالا بارش‌های پاییزی زودتر از سال‌های گذشته شروع شوند که در مورد میزان بارش هم باید به پیش‌بینی‌های کوتاه مدت رجوع کرد.

دمای هوا به طور نسبی از یک تا 3 درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد یافت

غلامی همچنین در خصوص وضعیت جوی استان تا پایان هفته پیش رو گفت: با وجود اینکه افت و خیز دمایی قابل ملاحظه‌ای پیش‌بینی نمی‌شود اما استقرار هوای گرم کماکان تا پایان هفته وجود دارد و هرچقدر به سمت روزهای پایانی هفته(خصوصا روز چهارشنبه) نزدیک می‌شویم دمای هوا به طور نسبی از یک تا 3 درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد یافت.

به گزارش فارس، بر اساس الگوهای پیش‌بینی هوا اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی استان طی پنج روز آینده نسبتا پایدار و آسمانی صاف تا کمی ابری بر روی استان پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید با احتمال گردوخاک در نواحی غربی و جنوبی استان 

طی این مدت در ساعات بعد از ظهر و شب گاهی افزایش سرعت وزش باد در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با احتمال گردوخاک و کاهش دید موقت به‌ویژه در نواحی غربی و جنوبی استان و همچنین ورود گردوغبار انتقالی به‌ویژه از روز سه‌شنبه از استان‌های مجاور مورد انتظار می‌باشد.

همچنین در ارتفاعات گاهی افزایش ابر و در ارتفاعات بالادست شمال شرقی استان رخداد تندباد موقت و رگبار باران با احتمال رعدوبرق دور از انتظار نمی‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار