علیرضا بحرالعلوم

پیگیری گلایه مردم از وضعیت قطار حومه‌ای تهران-پیشوا

قطار حومه‌ای تهران-پیشوا-گرمسار تاکنون با مشکلات متعددی مانند خرابی تهویه‌های سرمایشی و گرمایشی، منظم نبودن ساعت حرکت قطارها و تاخیرهای فراوان در طول مسیر مواجه بوده است؛ مسؤولان دستور رسیدگی به وضعیت را داده‌اند که آخرین وضعیت رسیدگی به مشکلات را از مسؤولان جویا شدیم.
کد خبر : 5656
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
پیگیری گلایه مردم از وضعیت قطار حومه‌ای تهران-پیشوا

 قطار حومه‌ای تهران-پیشوا-گرمسار تاکنون با مشکلات متعددی مانند خرابی تهویه‌های سرمایشی و گرمایشی، منظم نبودن ساعت حرکت قطارها و تاخیرهای فراوان در طول مسیر مواجه بوده که این مسائل باعث گله‌مندی مردم شده است.

مسؤولان متعددی تاکنون از جمله وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار تهران از نزدیک درد دل مسافران قطار حومه‌ای را شنیده و خود شاهد وقوع برخی از این ناملایمتی‌ها و مشکلات بوده‌اند و دستوراتی را جهت رفع این مشکلات داده‌اند.

تعمیر قطارها آغاز شده است

در رابطه با آخرین وضعیت قطار حومه‌ای تهران-پیشوا-گرمسار مجید درویشی، فرماندار شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورامین اظهار کرد: هنگام بازدید آقای صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از قطار تهران-پیشوا-ورامین، قرار بر آن شد که با تأمین اعتبارات لازم توسط وزارت کار، شرکت رجا برای تعمیر قطارها اقدام کند که از حدود یک هفته قبل، تعمیرات آغاز شده است.

وی ادامه داد: مجموع قطارهایی که در این خط مشغول به فعالیت بودند، 8 رام قطار بود که هم‌اکنون 3 رام قطار به‌منظور تعمیرات از خط خارج شده و 5 رام قطار در خط فعال است که پس از تعمیر 3 قطار فعلی و بازگشت آن‌ها به خطوط ریلی، تعداد دیگری مجددا برای انجام تعمیرات از خطوط خارج می‌شوند.

مجموع قطارهایی که در این خط مشغول به فعالیت بودند، 8 رام قطار بود که هم‌اکنون 3 رام قطار به‌منظور تعمیرات از خط خارج شده و 5 رام قطار در خط فعال است

فرماندار ورامین با بیان آنکه این قطارها متعلق به شرکت رجا است و شرکت رجا نیز تحت نظر وزارت کار است، ابراز کرد: مهم‌ترین مسأله برای رفع مشکل قطارها، بحث تأمین اعتبارات لازم بود که در این رابطه شرکت رجا، اعتبار دولتی برای تعمیر قطارها را نداشت؛ اعتقاد وزارت کار آن بود که شرکت رجا، شرکتی خودگران است و باید خود بتواند درآمد کسب و هزینه کند، از طرفی شرکت رجا اعتقاد داشت که منابع و اعتبارات لازم برای تعمیر قطارها خصوصاً متناسب با کرایه‌های دریافت شده از مردم را ندارد و لازم است از منابع دولتی نسبت به تعمیرات اقدام شود.

درویشی با ذکر آنکه برای تعمیر قطارها عددی بین 300 تا 400 میلیارد تومان اعتبار لازم بود، ادامه داد: سرانجام قرار بر آن شد با اعتباری که وزارت کار برای تعمیر قطارها تخصیص می‌دهد، نسبت به تعمیر قطارها چه بحث تعمیرات موتور و چه تعمیرات تهویه‌های گرمایشی و سرمایشی اقدام شود که در هر صورت، دریافت مصوبه و تامین اعتبارات لازم مقداری زمان‌بر بود.

وی با ذکر آنکه از مردم برای مشکلات پیش‌آمده برای قطار تهران-پیشوا عذرخواهی می‌کنیم، در خصوص جزئیات اعتراض دیروز مردم در ایستگاه قطار راه‌آهن تهران گفت: روز سه‌شنبه 6 تیرماه، حرکت قطار ساعت 17 و 30 دقیقه ایستگاه راه‌آهن تهران به سمت پیشوا به واسطه اعتراضات مردمی حدود 2 ساعت متوقف شد.

فرماندار ورامین گفت: در ادامه طی صحبت و تعاملی که مسؤولان راه‌آهن با مردم داشتند، سرانجام قطار تهران-پیشوا حرکت خود را از سر گرفت که ما ضمن عذرخواهی از مردم بابت مشکلات پیش‌آمده، درخواست داریم مردم عزیز مقداری صبوری و تحمل کنند تا مدتی سپری و قطارها تعمیر و وارد فرایند سرویس‌دهی شوند.

فرماندار پیشوا: وزیر راه‌وشهرسازی از قطارهای شرکت راه‌آهن در این مسیر ریلی استفاده کند

همچنین ابراهیم تاجیک نوری، فرماندار شهرستان پیشوا در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: از وزیر راه و شهرسازی و از شرکت راه‌آهن درخواست داریم که از قطارهای شرکت راه‌آهن در مسیر قطار تهران-پیشوا-ورامین استفاده کنند.

وی با بیان آنکه هرکدام از دوستان راه‌آهن و رجا دیگری را به عنوان متولی رفت مشکلات معرفی می‌کند، گفت: وقتی از دوستان در شرکت رجا مشکلات را پیگیری می‌کنیم، آن‌ها می‌گویند مانند سایر خطوط ریلی دیگر در شهرهای اقماری تهران، سرویس‌دهی کامل وظیفه شرکت راه‌آهن است.

منطقه قرچک-پیشوا-ورامین حدود یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد که بخشی از آن دانشجویان، کارمندان و کارگرانی هستند که برای مراجعه به تهران نیاز به یک وسیله امن با دسترسی سریع دارند

فرماندار پیشوا افزود: وقتی که به شرکت راه‌آهن مراجعه می‌کنیم، آن‌ها شرکت رجا را مسؤول می‌دانند که درخواست داریم هر دو شرکت رجا و راه‌آهن با توافق با یکدیگر مشکل مردم را حل کنند؛ منطقه قرچک-پیشوا-ورامین حدود یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد که بخشی از آن دانشجویان، کارمندان و کارگرانی هستند که برای مراجعه به تهران نیاز به یک وسیله امن با دسترسی سریع دارند.

تاجیک نوری ضمن اشاره به آنکه علی‌القاعده شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران متولی راه‌آهن است ولی اینکه مسؤولیت خود را کامل نمی‌پذیرد برای ما جای سوال دارد، در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت راه‌آهن مسؤول است، وقتی می‌بیند قطار رجا خراب است، باید قطارهای خود را در خط ریلی تهران-پیشوا به کار گیرد و به مردم سرویس دهد تا مشکل حل شود.

استانداری تهران: شرکت رجا متعهد به تعمیر قطارها طی 30 روز آینده شده است

همچنین میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا متعهد شد تا ظرف 30 روز تعدادی قطار که مشکل دیزل و سرمایشی دارند را تعمیر و به خط سرویس‌دهی بازگرداند.

وی ادامه داد: در فاصله‌ای که این قطارها از مدار خارج شدند، قرار بر این شد که راه‌آهن برای مسافران این مسیر، از جای دیگری قطار جایگزین بیاورد و برقرار کند تا تردد مردم با مشکل مواجه نشود.

بر اساس گزارشات واصله، سیستم سرمایشی برخی از واگن‌های قطارهایی که جایگزین کردند، کار نمی‌کند و مردم از این بابت گله‌مند هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: هرچند بر اساس گزارشاتی که به ما رسیده، سیستم سرمایشی برخی از واگن‌های قطارهایی که جایگزین کردند، کار نمی‌کند و مردم از این بابت گله‌مند هستند.

این موضوع را از فرماندار شهرستان قرچک به عنوان یکی از شهرستانهایی که مردم آن با مشکلات قطار حومه ای مواجه هستند پیگیری کردیم که ایشان پاسخگوی پیگیری های خبرنگار نبودند.

بعدازظهر روز گذشته تعدادی از مسافران قطار حومه‌ای تهران-پیشوا-گرمسار به علت نارضایتی از وضعیت این قطار حومه‌ای ضمن تجمع در ایستگاه راه‌آهن تهران با مسدود کردن مسیر حرکت قطار، ساعاتی مانع از حرکت این قطار شدند.

از مسؤولان انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر نسبت به تعمیر قطارها و ایجاد وضع مطلوب برای مسافران این قطار حومه‌ای اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار