مهدی آل کثیر
تاکید استاندار بر مردمی سازی طرح های نهضت عدالت در فضاهای آموزشی

به گزارش کاتنا، سید سعید شاهرخی در جلسه نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی استان با بیان اینکه مردمیسازی این طرحها مورد تاکید ریاست جمهوری نیز قرار دارد، اظهارداشت: علاوه بر دستگاههای مجری طرح، باید از ظرفیت فرمانداران، بخشداران و دیگر دستگاهها برای مردمیسازی طرح نهضت توسعه عدالت آموزشی بهره برد.
استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنانش به بهره برداری از ۱۷۰ مدرسه جایگزین کانکسی در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۶۳ مدرسه اول مهر و ۷ مدرسه دیگر نیز تا ۱۵ مهرماه در ۱۷۰ روستا احداث میشود.
شاهرخی در خصوص برچیده شدن مدارس سنگی نیز افزود: از ۷۰ مدرسه سنگی استان ۳۸ مدرسه مشکلی ندارند و برای اجرای ۱۶ مدرسه دیگر نیر اقدامات لازم در حال انجام است.
وی ادامه داد: از این تعداد مدرسه ۵۲ مورد توسط بسیج سازندگی، ۱۶ مورد توسط بنیاد علوی و ۲ مدرسه نیز خیرساز خواهند بود.
استاندار لرستان تصریح کرد: از این تعداد ۳۰ مدرسه در خرم آباد، ۱۴ مدرسه در کوهدشت، ۱۱ مدرسه در الیگودرز، یک مدرسه در دلفان، ۲ مدرسه در چگنی، ۸ مدرسه در معمولان و ۴ مدرسه در پلدختر وجود دارد.
وی گفت: در خصوص نوسازی ۱۵ مدرسه تخریبی استان نیز بررسیهای لازم انجام شده که ۵ مدرسه در حال طراحی جدید است و ۹ مدرسه نیز مشکل خاصی برای جانمایی ندارد و باید عملیات اجرایی آنها آغاز شود.
شاهرخی در خصوص مدارس نیمه تمام سطح استان نیز اظهارداشت: در این زمینه رتبه ۹ کشور را دارد و طرحهای استان در این زمینه حدود ۵۵ درصد پیشرفت دارند که شامل رتبهبندی پیشرفت کار در پروژههای نهضت عدالت آموزشی از قبیل مداری کانکسی، سنگی و…است.
استاندار لرستان با اشاره پروژههای مربوط به بنیاد علوی، افزود: با کمک این نهاد ۱۰۰ سرویس بهداشتی برای مدارس عشایری استان ساخته و رزمایش لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند نیز تا پایان هفته انجام میشود.
شاهرخی ادامه داد: مدارس با تراکم بالای ۳۵ نفر دانش آموز شامل ۲۱۶ کلاس درس نیز باید تا شنبه آینده تعیین تکلیف شوند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.









ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0