فرماندار شهریار شکایت از رسانه‌ها را ممنوع کرد

علیرضا بحرالعلوم

فرماندار شهریار شکایت از رسانه‌ها را ممنوع کرد

فرماندار شهرستان شهریار با تأکید بر نقش کلیدی رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در انعکاس صدای مردم و بازتاب عملکرد دستگاه‌ها، گفت: هیچ نهادی حق شکایت از رسانه‌ها را ندارد.
کد خبر : 27394
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۹
فرماندار شهریار شکایت از رسانه‌ها را ممنوع کرد

به گزارش کاتنا از شهریار، سجاد برنجی فرماندار شهرستان شهریار در نشست با مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه بر اهمیت راهبردی رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در مدیریت افکار عمومی و پاسخگویی به مطالبات مردم تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی حق شکایت از رسانه‌ها را ندارند و باید به‌جای برخوردهای سلبی، با رسانه‌ها تعامل سازنده داشته باشند.

وی رسانه‌ها را مهم‌ترین سکوی ارتباطی با جامعه دانست و افزود: با وجود امکانات محدود، رسانه‌های محلی نقش مهمی در بازتاب دغدغه‌های مردم ایفا می‌کنند و باید در صدر تعامل دستگاه‌ها قرار گیرند.

فرماندار شهریار همچنین با اشاره به قطعی‌های اخیر آب و برق تصریح کرد: رسانه‌ها در بازتاب مشکلات مردم نقش کلیدی داشتند و ما در فرمانداری با جمع‌بندی مطالب مطرح‌شده در رسانه‌ها، تصمیمات جدی و مؤثری اتخاذ کردیم.

*روابط عمومی، آینه عملکرد دستگاه‌ها

برنجی در ادامه روابط عمومی‌ها را فراتر از یک واحد اداری توصیف کرد و گفت: روابط عمومی آینه‌ای تمام‌نما برای قضاوت مردم درباره عملکرد سازمان‌هاست و باید جایگاه آن ارتقا یابد.

وی با انتقاد از نگاه ابزاری برخی مدیران به روابط عمومی، این رویکرد را ناشی از ناآگاهی نسبت به کارکردهای واقعی این حوزه دانست و تصریح کرد: متأسفانه در بسیاری از دستگاه‌ها، ارزیابی عملکرد بدون درنظر گرفتن رضایتمندی مردم انجام می‌شود، در حالی که نظر جامعه باید یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی باشد.

وی با اشاره به خطر مجیزگویی در برخی روابط عمومی‌ها، این پدیده را ضربه‌ای به اعتبار سازمان دانست و افزود: مخاطب امروز هوشمند است و با نگاهی گذرا می‌تواند وضعیت واقعی یک دستگاه را درک کند و روابط عمومی باید بازتاب‌دهنده واقعیت و دستاوردهای نظام باشد.

برنجی تأکید کرد: روابط عمومی‌ها باید ارتباط دوطرفه با جامعه برقرار کنند و پیام‌های مردم را دریافت و پاسخ‌ها و اقدامات سازمان را نیز شفاف به افکار عمومی منتقل کنند.

وی اضافه کرد: اگر خروجی عملکرد دستگاه‌ها از طریق روابط عمومی‌ها به جامعه منتقل نشود، دستگاه‌ها با بحران ناکارآمدی روبه‌رو می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال1404 حقوق و دستمزد 1404
کاریابی دیجیکار
تلفن 197 پلیس فرماندهی انتظامی

تلفن 197 پلیس فرماندهی انتظامی

پیشخوان روزنامه های امروز