در جمع مردم کرمان مطرح شد؛

مهدیه بحرالعلوم

قالیباف: دهه ۹۰ سفره‌های مردم کوچک شد

محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود با حضور بر مزار سپبهد شهید قاسم سلمیانی و همچنین شهدای حادثه ترور کرمان ادای احترام کرد، این نخستین سفر انتخاباتی قالیباف است.
کد خبر : 18629
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
قالیباف: دهه ۹۰ سفره‌های مردم کوچک شد

به گزارش پایگاه خبری کار،تلاش و تولید و به نقل از ایرنا، محمدباقر قالیباف عصر چهارشنبه – ۳۰ خرداد- در نخستین سفر استانی خود از زمان نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری از طریق فرودگاه کرمان وارد این شهر شد.

حضور در گلزار شهدا و ملاقات مردمی از برنامه‌های قالیباف در کرمان بود.

مردم کرمان در سالن تلاش که در خیابان کارگر این شهر واقع شده است، جمع شده‌ بودند  تا با قالیباف که در این دوره نامزد انتخابات ریاست جمهوری است، دیدار کنند.

مردم کرمان در سالن تلاش که در خیابان کارگر این شهر واقع شده است، جمع شده‌اند تا با قالیباف که در این دوره نامزد انتخابات ریاست جمهوری است، دیدار کنند.

کرمانی‌ها مانند کویر لوت صبور و مقاوم هستند

حسین چناران رئیس ستاد در کرمان در سخنانی در توصیف کرمان و مردمان آن گفت: کرمان مردمی سربلند و سرافراز همانند کوه هزار دارد، مردم کرمان همچون کویر لوت و دشت یلان صبور و مقاوم هستند؛ کرمانی‌ها مانند جلگه جازموریان سرزنده و بانشاط هستند، ما کرمانی ها مانند سرچشمه خاتون‌آباد و گل‌گهر پربار و غنی هستند و مانند ارگ بم بلند آوازه و اصیل و مانند آسمان شب‌های ماهان پرستاره هستند.

رئیس ستاد انتخابات قالیباف در کرمان گفت: آقای قالیباف به جمع مردم کرمان خوش آمدید، ما ۴ سال است که داغداریم، داغدار غم برادر و همرزم و رفیق شما هستیم، چند سال است زخم یتیمی بر قلب ما کرمانی ها نشسته است، حاج قاسم نه فقط فرمانده، بلکه پدر کرمان بود.

۴۵ سال بی‌وقفه در میدان بودم

محمدباقر قالیباف در سخنانی در جمع مردم کرمان در سالن تلاش گفت: به عنوان یک رزمنده و هم‌رزم شهدا عرض می کنم مدیون باشم اگر در ۴۵ سال گذشته زندگی کرده باشم، بلکه بی وقفه در مسیر تلاش در همه صحنه‌ها در میدان بوده ام.

قالیباف با بیان اینکه خداوند به سرزمین ایران برکت، ظرفیت های مادی و انسانی زیادی داده گفت: امروز ما از نظر منابع نفت و گاز اولین کشور دنیا هستیم؛ ۱۹.۵ درصد گاز و نفت دنیا در کشور ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه معادن ما از سرمایه‌های بزرگ است و همین کرمان، بهشت معادن به شمار می رود که ظرفیت‌های زیادی دارد، تصریح کرد: حتما مشکلات داریم، دشمنان و بدخواهان برای ما مشکلات فراهم می کنند، اما بیش از آن مشکلات، نوع و نحوه مدیریت ما بر منابعی کشور است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: مدیریت منابع، مهمترین مشکل ماست، البته زیبنده نیست امروز ما شرایطی را طی کنیم که با تورم شدید در بیش از یک دهه مواجه باشیم.

وی افزود: تورم هم از نظر زمانی و میزان به گونه‌ای است که گروهی از جامعه که حقوق ثابت و درآمد ثابت دارند با توجه به افزایش تورم دچار مشکل هستند و قدرت خرید خانوارها به‌شدت کاهش یافته است؛ سبد خانوار به گونه‌ای است که سلامت و اقتصاد آنان را در حداقل‌ها تحت تاثیر قرار داده است و باید به این موضوع در کشور پایان دهیم.

قالیباف با تشریح برخی خصلت‌های کرمان و مردم آن گفت: کرمان شهر ولایت و شجاعت با مردمانی خونگرم است، کرمان سرزمینی است که تاریخ و فرهنگ آن به‌ویژه شهدای این شهر چندهزار شهید و دانشمندان بزرگی همچون شهید باهنر و شهدای دیگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مدیون حاج قاسم هستیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به رشادت جوانان کرمان در دفاع مقدس افزود: در جای جای این سرزمین در دوران دفاع مقدس خون فرزندان این استان بر زمین ریخت، از شمال غرب، کوه‌های سربه فلک کشیده تا سرزمین تفتیده خوزستان و تا عبور از اروند و شهدای منطقه فاو که از افتخارات لشکر ثارالله است و توفیق همرزمی داشتم.

دهه ۹۰ سفره‌های مردم کوچک شد

قالیباف عنوان کرد: اگر امروز عزت مسلمین را می‌بینید و اگر امروز همه ایرانیان در دورترین نقاط دنیا هر کجا هستند و آزادگان، حسرت اقتدار ایران را می‌خورند، اگر امروز کشورهای اسلامی متحد شده‌اند و در مقابل ظلم ایستاده‌اند این افتخار مربوط به استان کرمان است که سردار بزرگی همچون شهید سلیمانی عزیز است؛ مردی که بیش از ۴۰ سال بی‌وقفه مجاهدت کرد و شجاعانه، مجاهدانه و خالصانه و مظلومانه جنگید.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی به گردن یکایک ما حق دارد و از همه طوایف، ادیان، مذاهب و از همه مظلومان دفاع کرد؛ همه ما مدیونیم و افتخار این استان این است که چنین فرزند و فرمانده ای را تربیت کرد.

نامزد دوره چهاردهم ریاست جمهوری با اشاره به بروز مشکلات در زمینه های مختلف از جمله کرونا گفت: در کرونا عزیزانی را از دست دادیم، در حوزه اقتصاد نیز دچار مشکلاتی شدیم که مضاعف بر این موضوع شد و رهبر معظم انقلاب فرمودند «دهه ۹۰، دهه خوبی نبود و دهه سخت و تلخی بود»، در دهه نود رشد اقتصاد کشور کمتر از یک درصد بود و نقدینگی ۲۶ برابر شد، سفره‌های مردم کوچک شد.

انتخابات کم‌هزینه‌ترین پنجره برای تغییرات است

قالیباف افزود: مجلس یازدهم و بعد از آن دولت سیزدهم (دولت شهید رئیسی) کار را آغاز کردند، تلاش و اقداماتی انجام شد، همه یکپارچه و هماهنگ به سمتی حرکت کردیم که مطمئنا بتوانیم این مسایل و مشکلات را به صورت ملموس به کمک مردم حل کنیم.

وی توضیح داد: مهم است که ما تغییرات و اصلاحات را کجا باید انجام دهیم، یکی از نعمت‌های جمهوری اسلامی این است که مردم بر سرنوشت خودشان حاکم و آنان هستند که از طریق انتخابات تاثیرگذارند. انتخابات نزدیکترین فرصت، کوتاه‌ترین مسیر و کم‌هزینه‌ترین پنجره برای تصمیم‌گیری برای تغییرات است که ما در این تغییرات بتوانیم افرادی را انتخاب کنیم که بتوانند ضعف‌ها و اشکالات گذشته را جبران و نقاط قوت را تقویت کنند.

مهار تورم اولویت ما در دولت «خدمت و پیشرفت» است

قالیباف افزود: در قوه مجریه به عنوان رئیس جمهور این اهمیت بیشتر است که تمام اقدامات را مدیریت کند؛ حتی در مجلس شورای اسلامی اگر قانونی هم نوشته یا اصلاح می شود هر چقدر هم دقیق، جامع، کامل و موثر باشد اگر آن قانون اجرا نشود ارزش آن به اندازه یک برگ کاغذ بیشتر نیست.

نامزد دوره چهاردهم ریاست جمهوری گفت: ما در روزهای آینده برای عبور از این مسیر سخت، از این ظرفیت هایی که وجود دارد باید استفاده کنیم؛ همان طور که سه نوبت در صدا و سیما به این موضوع اشاره کردم در قدم اول بدون هیچ وقفه حاضریم این فشار تورم که همخوانی با میزان درآمد ندارد را حل کنیم و به‌سرعت از ظرفیت‌های موجود برای جلوگیری از اتلاف و هدر رفت منابع و اصلاح ضعف مدیریت برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم.

قالیباف با بیان اینکه مردم در انتخابات دقیق پیگیری، بررسی و انتخاب کنند، افزود: امروز بعد از ۴۵ سال کسانی که خود را در معرض انتخاب قرار می دهند باید کارنامه‌ای داشته باشندریال وقت آزمون و خطا و فرصت سوزی نیست. ما می‌توانیم در این مسیر حرکت کنیم و امکان پذیر است؛ این گام بر عهده شما مردم بزرگ ایران است.

نامزد دوره چهاردهم ریاست جمهوری تاکید کرد: یکایک مردم ما هستند که با بررسی دقیق، انتخاب صحیح را انجام می دهند؛ اگر توفیقی پیدا شد این ضمانت و عهد را من با مردم ایران می بندم که همه قشرها به ویژه قشرهایی که زیر خط فقر، بازنشستگان، روستاییان، کارگران و آنهایی که حقوق و درآمد ثابت دارند را در اولویت بگذارم.

وی با بیان اینکه آنجاکه باید لغو تحریم کنیم حتما پیگیری خواهیم کرد افزود: گام اساسی این است که در بخش سرمایه گذاری و تولید صنعت ظرفیت هایی را که در کشور وجود دارد بکار بگیریم؛ دولت در امورات اقتصادی دخالت های بیش از اندازه داشته است و باید دست و پای دولت و سیستم های بروکراسی که مانع روند درست و جهش هستند، کوتاه کنیم، از یک طرف اتلاف منابع می کنند از طرف دیگر سرمایه‌ها را فراری می دهند.

دانش‌بنیان‌ها و کارآفرینان خلاق به میدان بیایند

قالیباف اضافه کرد: از اختیارات رئیس جمهور این است که بتواند اجماع سازی، وحدت و انسجام ایجاد کند، از سرمایه ها و دارایی ها که در صندوق های امانات بانک هستند یا از کشور خارج می شود، صیانت کند؛ کارآفرینان جوانان، تشکل‌های دانش بنیان و کارآفرینان خلاق به میدان بیایند و موانع سخت و بروکراسی باید برداشته شود.

وی ادامه داد: با همین منابع بودجه می توانیم تورم را حل کنیم و سفره‌های مردم را در همان سال اول به ثبات برسانیم؛ وظیفه می دانستم در سفر اول خود به شما مردم خونگرم کرمان عرض ادب کنم و بر سر مزار شهید قاسم سلیمانی حاضر شوم؛ دوستی که بیش از چهل سال در روزهای سخت و خوش با من زندگی و همکاری کرده بود.

نامزد دوره چهاردهم ریاست جمهوری افزود: امروز در بین شما و برسر مزار این شهید عزیز آمدم که تجدید بیعت کنم و بگویم حاج قاسم عزیز، شهدای همرزم و مردم، شما مردمان باغیرتی بودید و هستید که در روز جنگ و در روزی که نظام و انقلاب اسلامی و ایران به شما نیازمند بود، بدون هیچ بهانه ای به میدان جنگ آمدید، داوطلبانه جنگیدید و به تعبیر شهید چمران آن روز روزی بود که مرد از نامرد تشخیص داده می‌شد و شما مردانه ایستادید.

وی عنوان کرد: امروز به عنوان یک رزمنده و خدمتگزار، راه شهدا، امام شهدا و سربازی رهبر معظم انقلاب برای خدمت صادقانه و حل مشکل شما مردم تجدید بیعت می کنم که این مسیر، مسیر موفقیت، شهدا و عزت ماست و ما متعهدیم که تا پای جان در خدمت شما باشیم.

قالیباف گفت: قول شرف می‌دهم به قوه الهی و همت شما اگر توفیق خدمت پیدا کنم به این نابسامانی‌ها پایان دهم و زندگی شادی را برای شما تحقق دهیم، امروز هم به کمک مردم بر مشکلات فائق خواهیم آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار
پیشخوان روزنامه های امروز