تشکیل بیش از ۸۰ هزار فقره پرونده در دادگستری شهریار

علیرضا بحرالعلوم

تشکیل بیش از ۸۰ هزار فقره پرونده در دادگستری شهریار

رئیس دادگستری شهریار گفت: در سال گذشته نزدیک به ۸۰ هزار و ۶۲۵ فقره پرونده به دادگستری، ۸۶ هزار و ۴۹۵ فقره به دادسرا و ۴۸ هزار و ۲۷۴ فقره به شورای حل اختلاف وارد شد.
کد خبر : 18581
تاریخ انتشار : شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹
تشکیل بیش از ۸۰ هزار فقره پرونده در دادگستری شهریار

به گزارش کاتنا، هاشم امامی صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه، گفت: مسئولان باید به‌جای سبقت در خودنمایی، سبقت در خدمت به مردم داشته باشند و این خدمت را سرمایه کار خود قرار دهند.

وی افزود: شهید سلیمانی، شهید رئیسی و شهدای خدمت در راه خدمت به مردم جان خود را فدا کردند و هرکس به مردم خدمت کند اجرش را خواهد دید و مسئولان مسئولیت‌هایشان را برای خدمت به مردم قرار دهند.

رئیس دادگستری شهریار با اشاره به فعالیت‌های سال 1402، گفت: در شورای حل اختلاف بر اساس آمار ثبت شده بیش از 6 هزار ملاقات مردمی انجام شده و نزدیک به 80 هزار و 625 فقره پرونده به دادگستری، 86 هزار و 495 فقره به دادسرا و تعداد 48 هزار و 274 فقره به شورای حل اختلاف وارد شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی که امروز با آن مواجهیم، دور شدن از صلح و سازش و این مسئولیت شرعی است و کمک بزرگ‌ترها در حل مسائل لازم است تا در این امر مهم و حجم بالای پرونده‌ها یاری کنند.

امامی با اشاره به اصل 156 قانون اساسی که در بند 2 و 5 به حقوق بیت‌المال و حقوق عامه اشاره شده، ادامه داد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم باید مثل گذشته قدم برداشت و با انجام اقداماتی از وقوع فساد پیشگیری کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار
پیشخوان روزنامه های امروز