مهدی آل کثیر

معاون مشارکت های مردمی مجمع خیرین سلامت خبر داد ؛ احداث ۶ هزار مرکز درمانی توسط مجمع خیرین سلامت در سطح کشور

معاون مشارکت های مردمی، رسانه، امور مجلس و بین الملل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: تاکنون ۶ هزار مرکز درمانی توسط مجمع خیرین سلامت در سطح کشور احداث، تجهیز و تعمیر شده است.
کد خبر : 18358
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰

به گزارش کاتنا ، سید محمد طباطبایی در نشست با خبرنگاران در بیمارستان شهدای عشایر اظهار کرد: سی و سومین سفر خیرخواهانه موسسه ملی مرهم در استان لرستان رقم خورد، خوشبختانه در نخستین روز این رویداد بزرگ یک رکورد جهانی در انجام جراحی ها ثبت شد و در حالیکه آمار انجام اعمال جراحی شکاف لب در دنیا ۲۵ نفر است، روز گذشته رکورد ۹۰ نفره جراحی شکاف لب در لرستان ثبت شد.

وی افزود: مجمع خیرین سلامت لرستان و موسسه ملی مرهم با تفاهم نامه ای توافق کردند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان از کل کشور بیماران شکاف لب پذیرش شدند و بر این اساس ۳۰۰ نفر در لیست اعمال جراحی استان قرار گرفتند و ۳۰۰ نفر نیز به بیمارستان ۱۵ خرداد تهران اعزام خواهند شد.

معاون مجمع خیرین سلامت اظهار داشت: امسال از طرف مقام معظم رهبری سال مشارکت های مردمی نامگذاری و این یکی از نمونه های کاری ملموس برای مردم است که وقتی متخصصین امر و پزشکان و خیرین با هم جمع باشند ، اتفاقات مبارک و موفقی رقم خواهد خورد.

طباطبایی عنوان کرد: امیدواریم این رویداد بزرگ در لرستان باعث الگوگیری استان های با امکانات بیشتر باشد و همتی در جهت انجام اینگونه اقدامات خیرخواهانه باشد.

وی با اشاره به حضور تیم ۶۰ نفره موسسه ملی مرهم در لرستان افزود: مجمع خیرین سلامت کشور ۱۴ سال پیش حسب رهنمودهای مقام معظم رهبری تشکیل و بالغ بر ۶ هزار مراکز درمانی در سطح کشور احداث، مرمت و تجهیز شده است.

وی اظهار داشت: خیران بزرگی در کشور داریم که در حوزه سلامت اقدامات بسیار بزرگی انجام داده اند و سیاست مجمع خیران سلامت کشور علاوه بر ساخت و سازها در امر پیشگیری و پژوهش بودن و در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی افزود: اکنون با بنیادهای مختلف در امر پیشگیری تلاش شده است که در امر شنوایی اقدامات موفقی رخ داده است و با اقدامات بنیاد بخشش افرادی که به لحاظ مسایل مادی از شنوایی بی بهره باشند، وجود ندارد.

وی ادامه داد: وقت طلایی این جراحی ها تا زیر پنج سالگی است و هر فرد دارای مشکل شنوایی زیر پنج سال می تواند به مجمع خیرین سلامت مراجعه و از این خدمات بهره مند شود.

معاون مجمع خیرین سلامت بر فعالیت های بنیاد قلب سالم و توانمندی سالمندان اشاره کرد و گفت: حضور مردم در این اقدامات خیرخواهانه بسیار اثربخش است.

طباطبایی اظهار داشت: طی سه سال گذشته با همکاری مجمع خیرین سلامت و دانشگاه های علوم پزشکی ۵۶ شعبه رسمی ایجاد و ۳۰۰ شعبه مجمع خیرین سلامت در سطح کشور ایجاد شده است.

وی بر ایجاد شورای مشارکت های زنان اشاره کرد و گفت: حضور جدی بانوان این اقدامات خیرخواهانه بسیار تاثیرگذار و مشوق جامعه و خانواده هاست.

وی افزود: سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد ریال در حوزه های زیرساختی توسط مجمع خیرین سلامت در سطح کشور هزینه شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار
پیشخوان روزنامه های امروز