مهدی آل کثیر

آموزش‌های مهارتی راه رسیدن به اشتغال پایدار و تضمین کننده آینده شغلی سربازان است

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان؛گفت : کسب آموزش‌های مهارتی شاهراه رسیدن به اشتغال پایدار و تضمین کننده آینده شغلی سریازان وظیفه است .
کد خبر : 18301
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵

به گزارش کاتنا ، علی پاشایی ، در نشست کارگروه قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح، یکی از راهکارهای مهم کاهش نرخ بیکاری جوانان در جامعه را توسعه مهارت آموزی کارکنان وظیفه عمومی عنوان کرد و اظهار داشت : آموزش های فنی و حرفه ای در سطح کشور با استفاده از 11 هزار استاندارد مهارت آموزی به بیش از 19 جامعه هدف ارائه می شود، که در سطح لرستان این آموزش ها در 19 مرکز دولتی و 140 کارگاه ثابت و بالغ بر470 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای فعال، 12مرکز جوار کارگاهی و 13 مرکز جوار دانشگاهی،سالانه  برای نزدیک به 50 هزار نفر ارائه می شود.

وی با تاکید بر این که امنیت و آرامش خود را مدیون نیروهای مسلح هستیم، افزود: با توجه به اینکه یکی از جوامع هدف آموزش های فنی و حرفه ای، کارکنان وظیفه در نیروهای مسلح هستند، ما در استان در سه بخش ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، چندین مرکز جوار فعال داریم که با ارائه دوره های آموزشی_ مهارتی بازار محور در راستای افزایش اشتغال این جوانان خدوم گام بر می دارد و امیدواریم با افزایش همکاری ها، بتوانیم این مراکز را توسعه و مراکز بیشتری را نیز به مرحله اجرا و بهره برداری برسانیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان بیان کرد: ما بر این باوریم که یکی از راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در جامعه، توسعه مهارت آموزی است، که این مهم در عمل نیز اتفاق افتاده است و این اداره کل با تمام ظرفیت های خود پای کار ایستاده، تا با ارائه آموزش های مهارتی براساس نیاز بازار کار، بسترهای مناسب برای اشتغال آفرینی را فراهم کند که این امر با هم افزایی و همکاری بیشتر کلیه نهاد ها و دستگاه های اجرایی دست اندر کار ایجاد حرفه و شغل، تسریع خواهد شد.

پاشایی با تاکید بر شعار امسال که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، بیان کرد: به منظور گام برداشتن در راستای جهش تولید بایستی چهار عنصر مهم؛ نیروی انسانی، سرمایه، فناوری و بازار در کنار هم قرار گیرند که مهمترین آن نیروی انسانی ماهر است چرا که اگر نیروی انسانی مهارت کافی نداشته باشد سه عنصر دیگر به تنهایی منجر به جهش تولید نخواهد شد. از این رو آموزش های فنی و حرفه ای در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» بسیار موثر خواهد بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان عنوان کرد: در راستای اجرای فرمایشات معظم له، کارکنان این اداره کل بر خود تکلیف می دانند که با اقدامات جهادی بگونه ای عمل کنند که هر یک از کارکنان وظیفه پس از پایان خدمت مقدس سربازی حداقل به یک مهارت که می تواند به ایجاد شغل پایدار منجر شود، دست یابند.

وی در ادامه به برگزاری نخستین جلسه کارگروه مهارت آموزی استان اشاره کرد و افزود: در این جلسه مصوب شد دبیر مهارت تا اشتغال در استان که معاون نظام وظیفه عمومی عهده دار آن است، نیاز سنجی های آموزشی و مهارتی استان را برآورد نمایند تا آموزش های فنی و حرفه ای مطابق با نیاز نیروی انسانی جویای کار ارائه شود.

 پاشایی در پایان با تاکید بر اعزام نیروی متخصص و ماهر برای ارائه آموزش های مهارتی در مراکز جوار نیروهای مسلح، گفت: آماده ایم که براساس ارائه نیاز سنجی های انجام شده، هرکجا که لازم باشد استانداردهای مهارتی جدید تعریف شود و یا با بروز رسانی دانش و مهارت مربیان توانمند این استان، آموزش های فنی و حرفه ای نوین و مورد نیاز را ارائه دهیم و خواستار این هستیم که جهت توسعه مراکز جوار نیروهای مسلح ، از نظر فضای فیزیکی و تجهیزات مورد نیاز، تعاملات و همکاری ها بیش از پیش افزایش یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار
پیشخوان روزنامه های امروز