رفع گره ۴ ساله راه‌آهن و کمربندی شمالی اسلامشهر

علیرضا بحرالعلوم

رفع گره ۴ ساله راه‌آهن و کمربندی شمالی اسلامشهر

با پیگیری‌های متعدد پس از ۴سال گره راه‌آهن و کمربندی شمالی اسلامشهر رفع و عملیات اجرایی ایجاد زیرگذر سوسنگرد آغاز شد.
کد خبر : 17703
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶
رفع گره ۴ ساله راه‌آهن و کمربندی شمالی اسلامشهر

به گزارش کاتنا، احداث کمربندی شمالی اسلامشهر به‌عنوان یک پروژه فراشهرستانی از سال 99 به همت شهرداری اسلامشهر آغاز شده و تاکنون چندین فاز آن به بهره‌برداری رسیده اما در چندین نقطه با راه‌آهن تعارض داشت اما با تشکیل جلسات متعدد در استانداری و فرمانداری و نیز به واسطه دستور رئیس‌جمهور و مسئولین استانی و برخی نمایندگان مجلس برای رفع این معضل، پس از گذشت 4سال یکی از گره‌های مهم کمربندی شمالی با راه آهن رفع شد.

اجرای این پروژه عظیم که از بار ترافیکی آیت اله سعیدی خواهد کاست، تاکنون با مشکلات عدیده‌ای مواجه و گویا راه‌آهن اراده‌ای برای رفع این موانع نداشت اما اکنون با اعلام خبری خوش روزنه امید در دل مردم اسلامشهر و شهرهای جنوب غرب تهران برای گشایش در عملیات احداث کمربندی شمالی روشن شد.

داود حورزاده رئیس شورای اسلامی شهر در این خصوص اظهار داشت: بعد از مدت‌ها پیگیری و همت شهردار و با کمک مسئولین شهرستانی و با تعامل و همکاری اداره کل راه‌آهن و قرارگاه خاتم الانبیاء، یکی از گره‌های مهم کمربندی شمالی با راه‌آهن رفع شده و هم اکنون عملیات اجرایی ایجاد زیرگذر سوسنگرد آغاز شد.

محسن حمیدی شهردار اسلامشهر نیز ضمن تشکر از تعامل راه‌آهن، بر تداوم این همکاری جهت تکمیل پروژه کمربندی شمالی شهر اسلامشهر تأکید کرد و افزود: پروژه بزرگ کمربندی شمالی در سه نقطه با راه‌آهن تلاقی داشته است که با توافق و حل مشکل دو نقطه از آن عملیات اجرایی احداث زیر گذر سوسنگرد امروز آغاز شد تا شاهد خروج کمربندی شمالی از بن‌بست باشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کمربندی شمالی اسلامشهر از تیرماه سال 99 با هدف کاهش بار ترافیکی شهر اسلامشهر و تسهیل در تردد شهروندان، از خیابان سوسنگرد قبل از میدان نماز اسلامشهر آغاز و با احداث و گذشتن از هفت پل و تقاطع غیرهمسطح در نهایت با تقاطع غیرهمسطح شهید حاج محمود شفیعی وارد بلوار شهید برنده سیفی می‌شود.

این در حالی است که کمربندی شمالی در جوار بندر خشک آپرین احداث شده و عملاً در صورت تکمیل بیشتر محل تردد ماشین‌های سنگین این بندر بوده و بهره‌برداری از این کمربندی بیشتر به نفع مدیران راه‌آهن است.

گفتی است شهید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور مردمی هم در سفر 3 آذرماه 1401 به شهرستان اسلامشهر در جلسه شورای اداری استان تهران با اشاره به موضوع تداخلات مترو و راه‌آهن، با بیان اینکه بعضی از دوستان که گزارش می‌دادند به‌گونه‌ای صحبت می‌کردند که گویا این مسئله حل ناشدنی است، اظهار داشت: شاهد حضور چهره‌های جوان با اراده‌ای مثل مدیرعامل راه‌آهن در دولت هستیم که آمده‌اند تا این مشکلات را حل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار
تلفن 197 پلیس فرماندهی انتظامی

تلفن 197 پلیس فرماندهی انتظامی

پیشخوان روزنامه های امروز