مهدی آل کثیر

استاندار: کشت و صنعت لرستان ظرفیت سرمایه‌گذاری کلان در حوزه گیاهان دارویی را دارد

استاندار لرستان گفت: کشت و صنعت لرستان ظرفیت سرمایه گذاری کلان در حوزه کاشت و عصاره‌گیری گیاهان دارویی را دارد.
کد خبر : 16712
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۳۸

به گزارش کاتنا ، ابوطالب شفقت در بازدید از مجتمع کشت و صنعت خرم‌آباد با اشاره به اینکه رویکرد مدیریتی صحیح مهمترین نکته درباره موفقیت این مجموعه است، افزود: این مدل سرمایه‌گذاری جزو مزیت‌های مهم و اساسی کشت و صنعت فجر صفا است که نتیجه آن افزایش اشتغال، امنیت غذایی، افزایش روحیه و تغییر سبک زندگی را به دنبال دارد.

استاندار لرستان انجام کارهای پژوهشی و تولید محصولات کاملا ایرانی را از دیگر مزیت‌های این مجموعه عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار این مجموعه همه اقدامات را با صبر و حوصله و انجام کارهای پژوهشی پیش برده و حتی نژاد دامی که وارد شده، تغییر یافته و ایرانی شده است.

شفقت با بیان اینکه مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم‌آباد علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت‌های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می‌کنند افزود: این مجموعه می تواند در سطح ملی و بین‌المللی پذیرای مهمانان مختلف باشد نیز باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی این مجموعه به زودی بهره‌برداری خواهد شد بر ایجاد زنجیره ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت خرم آباد تاکید کرد و افزود: با توجه به سطح اراضی این مجموعه، اگر گیاهان دارویی در این مجموعه کشت و عصاره‌گیری شود مردم نیز می‌توانند در هر جای استان نسبت به کاشت و فروش گیاهان دارویی به کشت و صنعت اقدام کنند که درآمد این امر از تولید برخی محصولات رایج کشاورزی می‌تواند بیشتر نیز باشد.

استاندار لرستان ادامه داد: این قابلیت در شهرهای دیگر لرستان نیز وجود دارد تا جایی که بیش از 50 تا 70 نقطه دیگر استان هم این امکان وجود دارد.

شفقت تاکید کرد: جهاد کشاورزی باید فرصت‌های سرمایه گذاری این چنینی را شناسایی کند و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

استاندار لرستان بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا را اقدام مثبتی در راستای اشاعه فرهنگ «ما می توانیم» دانست و افزود: این اقدام می‌تواند حتی برای سرمایه گذاران دیگر الگوی مثبتی باشد و این مدل مدیریتی تسری پیدا کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار