مهدی آل کثیر

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد؛ ثبت همزمان تصویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای توسط محیط‌بانان منطقه حفاظت شده اشترانکوه

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از مشاهده و ثبت همزمان تصویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای توسط محیط‌بانان منطقه حفاظت شده اشترانکوه خبر داد.
کد خبر : 16491
تاریخ انتشار : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱

به گزارش کاتنا، علی سالاروند روز شنبه یکم اردیبهشت در گفت و گو با خبرگاران اظهار داشت: محیط‌بانان پرتلاش منطقه حفاظت شده اشترانکوه طی پایش شبانه‌روزی در این منطقه موفق به ثبت همزمان تصویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای در این منطقه شدند.

وی با اشاره به ثبت تصاویر متنوع گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال گذشته در زیستگاه‌های طبیعی لرستان، بیان کرد: استان با شرایط مناسب زیستگاهی و حفاظتی، بیش از ٣٠ درصد تنوع زیستی کشور را دارا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در خصوص مشاهده گونه ارزشمند خرس قهوه‌ای در استان گفت؛ طی فروردین ماه سال جاری این سومین ثبت تصویر این گونه‌ ارزشمند در مناطق تحت مدیریت استان بوده که در این مشاهدات که دو بار در منطقه حفاظت‌ شده اشترانکوه و یک بار در مناطق طبیعی شهرستان سلسله بوده است.

سالاروند گفت: جمعا ۷ خرس ثبت شده است که آمار جالب توجهی از نظر مشاهده این گونه مهم در استان پس از سال‌ها و آن هم فقط ظرف یک ماه، محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان یادآور شد: سال گذشته نیز تصاویر حضور خرس قهوه‌ای و پلنگ به عنوان گونه‌های شاخص و در خطر انقراض در مناطق طبیعی استان ثبت شد.

وی بیان کرد: این موضوع نشان دهنده‌ پویایی و افزایش جمعیت گونه‌های شاخص حیات وحش در استان بواسطه برنامه‌ریزی و تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران محیط‌بان و زحمتکشان عرصه محیط زیست لرستان با تکیه بر استفاده از فناوری‌های نوین( هوشمندسازی) و بخصوص افزایش تعداد نیروی محیط‌بان در مناطق تحت مدیریت استان طی دو سال گذشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار