نقش مهم دستگاه قضا در بهبود فضای تولید و توسعه

علیرضا بحرالعلوم

نقش مهم دستگاه قضا در بهبود فضای تولید و توسعه

قائم مقام دادگستری استان تهران با تأکید بر اینکه دستگاه قضا در سرمایه‌گذاری نقش مهمی دارد، گفت: سرمایه‌گذاری منوط به تأمین امنیت است و اگرچه قاضی استقلال در رأی دارد، اما وقتی هدف توسعه کشور باشد، باید زمینه هم‌افزایی دستگاه قضایی و اجرایی فراهم شود.
کد خبر : 16328
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳
نقش مهم دستگاه قضا در بهبود فضای تولید و توسعه

به گزارش کاتنا از ری، حاجی رضا شاکرمی ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه رئیس حوزه قضایی بخش کهریزک با اشاره به اقدام شجاعانه و مقتدرانه نیروهای مسلح علیه رژیم کودک‌کش اسرائیل گفت: در نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی مادر همه قوانین است و سه قوه اعم از قضاییه، مجریه و مقننه در حکمرانی انجام وظیفه می‌کنند.

وی افزود: هر یک از قوا در قانون اساسی مستقل هستند و وظایفی دارند که در قوه قضائیه به امور قضایی، پیگیری از جرم و احقاق حقوق عامه می‌پردازند اما وقتی دستور برای حمایت از تولید صادر می‌شود همگی در راستای تحقق آن تلاش خواهند کرد.

قائم مقام دادگستری کل استان تهران با اشاره به لزوم همراهی قوای سه گانه در جهت توسعه کشور گفت: وقتی تمام قوا در کنار یکدیگر قرار بگیرند، با هم افزایی موجب توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و قضایی و نیز توسعه در همه مسائل و پیشبرد امور خواهند شد.

شاکرمی تصریح کرد: قاضی در رأی و استدلال قوانین استقلال دارد و دستگاه اجرایی نیز استقلال در عمل دارد؛ اما وقتی هدف توسعه کشور باشد باید زمینه آن که هم افزایی و باهم بودن است را فراهم کنیم و تصمیم‌گیری بر اساس خرد جمعی انجام شود.

وی ادامه داد: وقتی شاهد توسعه هستیم که سرمایه گذاری، اشتغالزایی، پرداخت مالیات، افزایش درآمد ملی و از بین رفتن فقر و بیکاری ایجاد می‌شود و در این وضعیت دعاوی و شکایات نیز در دستگاه قضایی کمتر شده و تصمیم گیری‌ها بهتر انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: درواقع در صورت مشارکت مردم، قانون گذاری بهتر شده و با فراغ بال تصمیم گیری می‌شود؛ اما این موضوع منوط به مشارکت مردم است و اگر بخواهیم تولید افزایش داشته باشد باید مشارکت مردم افزایش یابد و بر همین اساس همه کسانی که صاحب ایده و فکر هستند باید پای کار آمده و شرکت‌های دانش بنیان را راه اندازی کنند و کسانی که مال و سرمایه دارند، باید سرمایه گذاری کرده و از سرمایه گذاری مشروع حمایت شود.

شاکرمی ابراز داشت: سرمایه گذاری منوط به تأمین امنیت است و قوانین درست تصویب و پشتیبانی می‌شود؛ زیرا که دستگاه قضایی نیز در حوزه سرمایه گذاری و تامین امنیت نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار