مهدی آل کثیر

استاندار لرستان: در فرایند نهضت ملی مسکن دستگاه‌های اجرایی ملزم به تسریع در اجرای تعهدات خود هستند

استاندار لرستان گفت: در فرایند نهضت ملی مسکن تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان ملزم به تسریع در اجرای تعهدات خود هستند.
کد خبر : 16297
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۵۰

به گزارش کاتنا ، فرهاد زیویار در جلسه ستاد بازآفرینی شهری و شورای مسکن استان بر لزوم تسریع در انجام تعهدات دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در فرایند اجرای نهضت ملی مسکن تاکید و اظهار کرد: بخشی از تعهدات استان در نهضت ملی مسکن مربوط به بازآفرینی شهری و بافت‌های فرسوده و در حوزه شهرداری‌هاست بنابراین به منظور تسریع در کار نیاز است الزاماتی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی افزود: شهرداران نسبت به ثبت روزانه آمار صدور پروانه ساخت در حوزه بازآفرینی شهری اقدام کنند.

استاندار لرستان به طرح‌های تشویقی بازآفرینی شهری اشاره و عنوان کرد: برای ساختمان‌هایی که در محدوده بازآفرینی شهری فاقد سند رسمی هستند و قصد نوسازی و تجدید بنا را دارند با اخذ استعلام بلامانع از راه و شهرسازی، منابع طبیعی، ثبت اسناد و دستگاه‌های مرتبط با موضوع پروانه ساختمانی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: نظام مهندسی نسبت به تصویب میزان تخفیف در هزینه‌های طراحی و نظارت در محدوده‌های محل هدف بازآفرینی اقدام کند و نتیجه را به دبیرخانه این ستاد گزارش دهد.

زیویار خاطر نشان کرد: شهرداری‌ها نسبت به شناسایی و معرفی مناطق حائز شرایط مناطق بازآفرینی شهری به منظور بهره‌مندی این محدوده‌ها از تسهیلات و مشوق‌های تصویب شده اقدام کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار