مهدی آل کثیر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خبر داد؛ کاهش ۶ متر سطح آب‌های زیرزمینی در لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: متوسط افت کسری مخازن زیر زمینی استان در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ، شش متر مکعب و ۴۰ سانتی متر مکعب است.
کد خبر : 16206
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۳۳

به گزارش کاتنا ، داریوش حسن‌نژاد در ستاد مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره  حجم روان آب‌های استان که ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب است، اظهار کرد: ۸ میلیارد متر مکعب از این رواناب  در لرستان تولید می‌شود، ۴ و نیم میلیارد مترمکعب رواناب‌ها هم از استان‌های همجوار وارد  استان می‌شود.

وی متوسط افت کسری مخازن زیر زمینی استان در سال  ۱۴۰۱_۱۴۰۲ را ۶ متر مکعب و ۴۰ سانتی متر مکعب عنوان کرد و افزود: بیشترین افت سطح آب زیرزمینی لرستان  مربوط به  کوهدشت، ازنا و الیگودرز با ۲۱ متر و ۵۰ سانتیمتر و ۹ متر و ۴۰ سانتیمتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان به حجم ذخیره سدهای لرستان اشاره کرد و گفت: ۸۸ میلیون مترمکعب حجم آب مخزن شش سد  لرستان است که این میزان نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است‌

حسن نژاد با اشاره به اینکه  ۴۲ درصد از حجم مخازن سدهای استان در حال حاضر پر است، بیان کرد: سدهای لرستان به‌جز دو سد مروک و ایوشان ذخیرۀ آب لازم را ندارد.

وی با اشاره به آبگیری سد کمندان و خواجه‌امیر در سال گذشته، گفت: ۱۲ میلیون مترمکعب هم‌اکنون در پشت سد کمندان ذخیره است.

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه مجوز مادۀ ۲۳ سد معشوره صادر شده‌ است و اعتبارات خوبی امسال به این سد اختصاص پیدا می‌کند، اظهار کرد: فرازبند سد معشوره احداث شده‌ است و پروژه هم در حال حاضر فعال است و قطعا عملیات اجرایی  سد امسال با شتاب بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار