مهدیه بحرالعلوم

افزایش تعداد مساجد برقرار از اولویت‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد

­معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به رویکرد‌ها و برنامه‌های مساجد در سال ۱۴۰۳ گفت: با توجه به اینکه سال جدید را با عنوان مسجدِ همیشه برقرار نامگذاری کرده ایم، تلاش خواهیم کرد به دغدغه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر باز بودن درب‌های مساجد جامه عمل بپوشانیم.
کد خبر : 16163
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
افزایش تعداد مساجد برقرار از اولویت‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد

به گزارش کاتنا و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام سید یاسر موسوی معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: هم اکنون تعداد مساجد استان تهران بیش از سه هزار باب است و فقط ۱۰ درصد مساجد پایتخت مساجد برقرار محسوب می‌شوند که ضرورت دارد بیش از ۵۰ درصد مساجد برقرار و ساعات طولانی درهایشان روی مردم باز باشند.

وی توانمندسازی ائمه جماعات مساجد را یکی دیگر از رویکرد‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد در سال ۱۴۰۳ معرفی کرد و افزود: به تناسب نیاز‌های جامعه و ائمه جماعات بنا داریم که به موضوع آموزش ائمه جماعات توجه کنیم. برنامه‌های آموزشی برای ائمه جماعات در نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد بر اساس اعلام نیاز‌های آنها برگزار می‌شود، به طور نمونه در یک منطقه نیاز است که درباره آموزش ترک اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی و در یک منطقه نیز درمورد عرفان‌های نوظهور برنامه آموزشی برگزار شود.

حجت الاسلام موسوی تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی را دیگر رویکرد مورد توجه دانست و اضافه کرد: مقام معظم رهبری دو سال متوالی در جلسه محفل انس با قرآن کریم ماه مبارک رمضان بر تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی و نیز گسترش فعالیت‌های قرآنی در مساجد تاکید داشتند، تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام به فعالیت‌های قرآنی در مساجد وظیفه ما را در این زمینه سنگین‌تر می‌کند.

وی گفت: به همین منظور ما جلسات و محافل قرآنی مساجد را گسترش داده ایم و در تلاش هستیم که امسال با دیگر مجموعه‌ها و نهاد‌ها برای گسترش برنامه‌های قرآنی در مساجد همکاری‌ها را گسترش دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار