رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی:

فرهاد دادبخش

پایان اردیبهشت ماه، آخرین مهلت «سنجش سلامت» نوآموزان

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان اینکه آخرین زمان سنجش نوآموزان کلاس اول ابتدایی پایان اردیبهشت ماه اعلام شده است گفت: از حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوآموز پایه اول ابتدایی که امسال پیش بینی می شود به کلاس اول بروند، حدود ۹۷۰ هزار نفر کار نوبت گیری یا سنجش را انجام داده‌اند.
کد خبر : 16137
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
پایان اردیبهشت ماه، آخرین مهلت «سنجش سلامت» نوآموزان

به گزارش کاتنا و به نقل از ایسنا،حجت الله الماسی  درباره سنجش سلامت نوآموزان گفت: امسال سنجش نوآموزان رویکردی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته داشت به طوری که سنجشی که هرساله در تیرماه انجام می‌شد از آذرماه انجام شد تا فرصت لازم برای توانبخشی و آموزش نوآموزان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه امسال بعد از پایان سنجش سلامت، کار توانبخشی با حضور مربیان متخصص و آموزش یک نفر فرد موثر در خانواده به صورت تکمیلی برای دانش‌آموزان دارای محدودیت انجام می شود افزود: آخرین فرصت انجام سنجش سلامت پایان اردیبهشت ماه اعلام شده و بعد از آن در خردادماه کار توانبخشی دانش آموزان و انجام مداخلات صورت می‌گیرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با اشاره به اینکه از حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوآموز پایه اول ابتدایی که امسال پیش بینی می شود به کلاس اول بروند حدود ۹۷۰ هزار نفر کار نوبت گیری یا سنجش را انجام داده‌اند ادامه داد: تقاضا داریم خانواده‌ها این زمان را به عقب نیندازند و با وارد شدن به سامانه آموزش‌وپرورش به آدرس my.medu.ir و انجام فرایند ساده نوبت گیری، در تاریخ مشخص شده به مراکز سنجش جسمانی و آمادگی‌های تحصیلی دانش آموزان مراجعه کنند.

الماسی با بیان اینکه آمار سنجش سلامت متناسب با تعداد دانش آموزان متقاضی پایه اول است اظهارکرد: سنجش برای نوآموزان پایه اول اجباری است اما خانواده‌ها می توانند برای سنجش فرزندان پیش دبستانی ۴ و ۵ ساله خود نیز اقدام کنند؛ علت آن است کودکانی که دارای بیماری‌ها، نارسایی‌ها و اختلالات جسمی هستند، طلایی ترین دوران درمان و جبران برای آن‌ها سنین یاد شده به حساب می آید.

وی تعداد پایگاه‌های ثابت سنجش را ۶۸ پایگاه در شهر تهران و تعداد پایگاه‌های ثابت سنجش و توانبخشی را ۱۲ پایگاه اعلام کرد و گفت: مدارک لازم برای حضور در مراکز در سایت درج شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با اشاره به اینکه سال‌های قبل در پایگاه‌ها از نیروهای آزاد استفاده می‌شد افزود: اکنون نیروهای متخصص مدیر مرکز، معاون مرکز، ۳ تا ۵ آموزگار استثنایی، یک نفر گفتار درمانگر، یک نفر کار درمانگر و یک نفر مشاور در این پایگاه‌ها حضور دارند.

الماسی به جذب ۱۰۰۰ نفری نیروهای متخصص گفتار درمانگر و کار درمانگر اشاره کرد که ۵۰۰ نفر از آن‌ها جذب شده و بقیه در مرحله تکمیل ظرفیت هستند.

وی انجام سنجش عشایر را از طریق پایگاه‌های سیار اعلام کرد که با مراجعه به مناطق عشایری و روستایی کار سنجش نوآموزان عشایر را انجام می‌دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار