فاطمه گلپایگانی

وزیر بهداشت رأی خود را به صندوق انداخت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) امروز جمعه ۱۱ اسفند در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری رأی خود را به صندوق انداخت.
کد خبر : 14895
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
وزیر بهداشت رأی خود را به صندوق انداخت

به گزارش از کاتنا بهرام عین‌اللهی امروز جمعه 11 اسفند با حضور در این مجتمع در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد.
امروز ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط که از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند، در پای صندوق‌های رای حاضر می شوند تا بار دیگر ثابت کنند پای آرمان های امام راحل و رهبر انقلاب ایستاده اند و همچنان پاسدار جمهوریت و اسلامیت نظام هستند.

مردم شریف ایران با حضور در حوزه های انتخابیه، مردم سالاری دینی و مشارکت سیاسی را به نمایش گذاشته و به دشمنان این سرزمین که از هر فرصتی برای ناامید کردن جوانان استفاده می کنند، نشان خواهند داد که ساخت ایران قوی تنها با دستان توانمند متخصصان، اندیشمندان و جوانان وطن دوست محقق می شود.

شور و هیجان قبل از برگزاری انتخابات و روزهایی که نامزدها از طریق رسانه ها و فضای مجازی به تشریح برنامه ها و اهداف خود برای ساخت ایرانی آباد و سرافراز می پرداختند، کاملا مشهود بود و اینک با گرم کردن تنور انتخابات و انتخاب آگاهانه، افراد اصلح را راهی خانه ملت و خبرگان رهبری می کنند و توطئه شوم معاندان نظام مبنی بر بزرگنمایی ضعف ها و کوچک شمردن اقدامات و نقاط قوت را نقش برآب خواهند کرد.

با دستور وزیر کشور؛ انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری راس ساعت ۸ صبح آغاز شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده اند که ۱۲ درصد زن و ۸۸ درصد مرد هستند و ۱۴۴ نفر هم در مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شدند.

یک هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در ۳۱ استان تعبیه شده است که ۱۵ هزار شعبه سیار و ۴۴ هزار شعبه ثابت هستند.

همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده، انتخابات در چهار حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می شود. این چهار حوزه، ۱۷۰۰ شعبه دارند که برای هر شعبه پنج صندوق الکترونیکی و در مجموع ۱۰ هزار صندوق الکتریکی در نظر گرفته شده است.

بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات وزارت کشور فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح روز جمعه آغاز شد و تمامی شعب در سراسر کشور آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) هستند.

در نهایت و با رای مردم ۲۹۰ نماینده راهی خانه ملت می شوند و ۸۸ نماینده نیز به مجلس خبرگان رهبری راه می یابند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار