خیاطیان: ۹۸ درصد بذر مورد نیاز در کشور تولید می‌شود

علیرضا بحرالعلوم

خیاطیان: ۹۸ درصد بذر مورد نیاز در کشور تولید می‌شود

محمدصادق خیاطیان آز افزایش تولید بذرهای مورد نیاز کشور در داخل خبرداد و گفت: تولید ۹۸ درصد بذر مورد نیاز کشور در داخل کشور انجام می شود
کد خبر : 14861
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱:۱۰
خیاطیان: ۹۸ درصد بذر مورد نیاز در کشور تولید می‌شود

به گزارش کاتنا، محمدصادق خیاطیان در حاشیه بازدید از پارک علم و فن آوری و کشاورزی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پارک‌های علم و فناوری که مجوز آنها توسط وزارت علوم صادر می‌شود در حوزه های مختلف فعالیت دارند‌‌.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهور با اشاره به دو رکن مهم که به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود، افزود: نیاز های این شرکت ها از جمله زمین، گلخانه و… توسط وزارت کشاورزی تامین می‌شود همچنین رکن دیگر نیز مجوزها و تاییدیه های لازم است که به آنها ارائه می‌شود.
وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه موضوع امنیت غذایی یکی از مسائل اولویتی کشور است، توضیح داد: برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته تا در سال آینده شاهد تامین و تولید بذر مورد نیاز کشور باشیم چراکه بذر به عنوان یکی از فاکتور های مهم در اولویت قرار دارد.
خیاطیان خاطرنشان کرد: اکنون 98 درصد از بذر مورد نیاز در کشور تولید می‌شود و در صدد هستیم 1.5 درصد دیگر را نیز تولید کنیم و در این حوزه به خودکفایی برسیم تا از واردات پیشگیری شود.
وی با بیان اینکه طبق تاکید رییس جمهور، کشور باید در تولید سبزی و صیفی به خودکفایی برسد؛ بنابراین با ایجاد پارک‌های علمی فناوری بخش کشاورزی و شرکت‌های فناور دستاوردهای جدیدی برای کشور حاصل خواهد شد، گفت:طبق آمارها فقط 2 درصد از بذر هیبرید مربوط به گل و گیاه، سالیانه معادل 110 تا 120 میلیون دلار از طریق واردات انجام می‌شود.
خیاطیان ادامه داد: پس از انقلاب، 40 درصد افزایش سطح زیرکشت ثبت شده و 300 درصد افزایش تولیدات مربوط به مدیریت دانش بوده که در کشور رخ داده است.
وی افزود: غرفه‌هایی از پارک های علم و فناوری به صورت استانی و با مدیریت استانداری‌ها با محوریت دانشگاهی راه اندازی شدند که به آنها نیاز مبرم بود.
خیاطیان عنوان کرد: خیلی از غرفه ها به صورت تخصصی دنبال می‌شوند در حوزه های وزارت کشاورزی، وزارت نفت و غیره دارای متولی هستند؛ اکنون بناست این غرفه‌های تخصصی با کارکرد دیگری فعال باشند.
وی با اشاره به اینکه پارک‌هایی که در وزارت علوم شکل گرفته برای حمایت از ایده و تجاری سازی آن بوده اند، بیان کرد کرد: انتظار می‌رود شرکت‌های فعال در پارک‌های تخصصی دستگاه‌های اجرایی و وزارت خانه ها بتوانند خدماتی که به توسعه محصول دانش بنیان منجر می‌شود را از پارک علم و فناوری دریافت کنند و بازار مورد نیاز آنها نیز توسط دستگاه اجرایی مربوطه فراهم شود.
به گفته وی، پارک کشاورزی نیز از این ماجرا مستثنی نیست خوشبختانه این پارک با وجود نوپایی توانسته زیرساخت های خوبی را فراهم کند. امروز شرکت‌های دانش بنیان خوبی در اینجا مستقر هستند و محصولاتی از آنها برای اولین بار رونمایی و وارد بازار می شود؛ در بخش فناوران نیز شرکت‌هایی دارای فناوری هستند ولی هنوز نتوانسته‌اند استاندارد‌های دانشگاه را کسب کنند که خوشبختانه اینجا ظرفیت خوبی برایشان ایجاد شده است‌.
در این مراسم معاون وزیر و رئیس سازمان تات از غرفه های دانش بنیان پارک علم و فن آوری کشاورزی بازدید کردند و چندین غرفه را افتتاح کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار