فاطمه گلپایگانی

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان : قاچاق شیر خشک با ثبت کد ملی به حداقل رسیده است

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: با اجرای طرح ثبت کدملی نوزاد جهت دریافت شیرخشک، در چند ماه اخیر روند کشفیات شیرخشک قاچاق به کمترین میزان ممکن رسیده است.
کد خبر : 14554
تاریخ انتشار : جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱:۳۴
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان : قاچاق شیر خشک با ثبت کد ملی به حداقل رسیده است

به گزارش کاتنا حجت محمد قاسمی روز پنجشنبه در همایش پیشگیری و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور اظهار کرد: تفاوت ارزی، باعث ایجاد پدیده قاچاق شده است و در ۱۰ ماهه سالجاری، کشفیات داروهای قاچاق در سیستان و بلوچستان ۵۸ درصد رشد داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این همایش بیان کرد: گردش مالی تولید، توزیع و فروش دارو، به عنوان یک صنعت مهم و حیاتی قلمداد می شود و یکی از بزرگترین گردش های مالی را در جهان دارد.

حبیب غزنوی ادامه داد: سیستان و بلوچستان باتوجه به مرزهای آبی و خاکی و اشتراکات مذهبی، فرهنگی و قومی با کشورهای همسایه می‌تواند نقش اثرگذار در صادرات دارو و اقلام سلامت محور داشته باشد.

وی عنوان کرد: باتوجه به نیاز کشورهای همسایه به کالاهای سلامت محور و دارو، حمایت از سرمایه‌گذاری در زمینه دارو، می‌تواند به ارتقای رقابت‌پذیری صنعت دارو و جلوگیری از قاچاق آن کمک کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: مبادلات مرزی نقشی حیاتی در امرار و معاش مردم ساکن در مناطق مرزی، ایفا می‌کند.

مصطفی صالحی زاده اظهار کرد: مبادلات مرزی نقشی حیاتی در امرار و معاش مردم ساکن در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان، ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه مبادلات مرزی منجر به توسعه زیرساخت ها در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان می‌شود عنوان کرد: این امر می‌تواند تجارت و توسعه اقتصادی را تسهیل کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: این نوع تجارت، شرایط برای قاچاق را نیز فرآهم کرده است که سبب بروز اختلالات زیادی برای اقتصاد کشور می‌شود.

وی در مورد هدف از برگزاری این همایش خاطر نشان کرد: این همایش در راستای همفکری و هم افزایی اقدامات در بحث مبارزه و پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور در حال برگزاری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار