معاون سیاسی استاندار تهران: بیش از ۱۰ میلیون نفر در استان تهران واجد شرایط رای دادن هستند

علیرضا بحرالعلوم

معاون سیاسی استاندار تهران: بیش از ۱۰ میلیون نفر در استان تهران واجد شرایط رای دادن هستند

معاون سیاسی استاندار تهران از رشد ۳۳ درصدی تأیید داوطلبین و کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در استان تهران ۱۰ میلیون و ۳۰ هزار و ۱۹۴ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند و رأی اولی‌های استان تهران ۴۳۳ هزار و ۳۲۸ نفر هستند.
کد خبر : 14500
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۳۳
معاون سیاسی استاندار تهران: بیش از ۱۰ میلیون نفر در استان تهران واجد شرایط رای دادن هستند

به گزارش کاتنا از پردیس، سیدعباس جوهری عصر امروز در حاشیه برگزاری شورای اداری شهرستان‌های شرق تهران و در جمع خبرنگاران گفت: در استان تهران با تعداد 32 نفری که به تأییدیه‌ها اضافه شد، جمع کاندیداهای تأییدشده به 3951 نفر رسید.
وی افزود: این میزان از تأیید صلاحیت کاندیدا بی‌سابقه است و در واقع 69.22 درصد داوطلبین تأییدیه دریافت کردند که نسبت به دوره قبل شاهد رشد 32 درصدی در این زمینه هستیم.
معاون سیاسی استاندار تهران گفت: در حوزه انتخابیه کل استان تهران بر اساس آمار موجود 10 میلیون و 30 هزار و 194 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که 5 میلیون و 30 هزار 585 نفر آقایان و 4 میلیون و 999 هزار و 609 نفر خانم‌ها هستند.
جوهری درخصوص تعداد رأی اولی‌ها در استان تهران تصریح کرد: 433 هزار و 328 نفر رأی اولی واجد شرایط رأی در استان تهران هستند.
وی ادامه داد: واجدین شرایط رأی دادن در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر 7 میلیون و 775 هزار و 357 نفر و در حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد، 958 هزار و 557 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.
معاون استاندار تهران بیان کرد: در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه 108 هزار و 504 نفر، در حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان 530 هزار و 623 نفر و در حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا 446 هزار و 354 و نیز در حوزه انتخابیه پاکدشت 210 هزار و 799 واجد شرایط رأی دادن هستند.
جوهری بیان کرد: امسال بحث نظارت بر سلامت انتخابات یکی از راهبردهای اصلی است و در حوزه تبلیغات و حضور در پای صندوق‌های رای حتما کمیته نظارت بر امر انتخابات اتفاقات را رصد کرده و برخورد لازم صورت می‌گیرد.
وی افزود: به کاندیداها برای تبلیغات و فرآیند رأی دادن تذکرات لازم داده شده و ناظرین با تخلفات به صورت جدی برخورد خواهند کرد.
جوهری درخصوص مدارک لازم برای شرکت در انتخابات هم گفت: حتما باید اصل مدارک ارائه شود که رأی دهندگان باید به همراه داشته باشند.
معاون سیاسی وزیر کشور: آمادگی تمامی شعب رأی‌گیری برای برگزاری انتخابات
معاون سیاسی استاندار تهران در پایان درخصوص امنیت انتخابات خاطرنشان کرد: امنیت انتخابات به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و ستاد امنیت انتخابات با مسئولیت معاون امنیتی استانداری تهران شکل گرفته و تدابیر لازم اندیشیده شده و تلاش می‌شود تا در فضای امنیتی کاملاً مناسب انتخابات برگزار شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار